Przesunięty przez: Gaydek 27-12-2006, 00:42		 | 
	
			sprężyny obniżające | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Szczepan  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 198 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2009, 19:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Weitec - pisze o nich bo je mam - obniżająca jakieś 30mm, stosunkowo dość miękka. Dobra cena. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karolina  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączyła: 07 Paź 2008 Posty: 58 Skąd: piastów 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-12-2009, 11:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a mozesz mi wyslac linka do takich sprezyn? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gaydek  		  
		 
         admin
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paola  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączyła: 11 Sie 2007 Posty: 1138 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2010, 10:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja jutro zdejmuję swoje sprężyny weitec i zamieniam na seryjne więc będą do oddania za pół darmo. | 
             
						
				_________________ Puma Roku 2008:
 
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2397 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hadzi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2010, 10:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Paola, Ty tez juz wyrastasz z tego? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paola  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączyła: 11 Sie 2007 Posty: 1138 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-08-2010, 14:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Hadzi, robię teraz samochód tzn. sprzęgło, hamulce z tyłu, wahacze, końcówki drążków, poduszki amortyzatorów, manżety przegubu, a w związku z tym, że pękła mi sprężyna z tyłu i muszę wymienić, to wymieniam wszystkie na seryjne, bo mam już dość tego zawieszenia. Koła też chyba zamienię na normalne. | 
             
						
				_________________ Puma Roku 2008:
 
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2397 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateusz2207  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: Tuchola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-05-2013, 12:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam ostatnimi dniami założyłem sprezyny obniżające firmy Apex -35 mm narazie na seryjne amorki...i wrażenia z jazdy o dziwo jak najbardziej zadowalające, tylko jest jeden mały problem ponieważ tył poszedł elegancko w dół nawet powiedział bym że więcej niż te 35mm a przód stoi jak stał i wygląda to troche komicznie, więc moje pytanie jest takie czy po założeniu skróconych amorków sytuacja się poprawi?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tast  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-05-2013, 15:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Daj im trochę czasu, niech się ułożą. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lewadzki [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-05-2013, 21:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja jako "domorosly tuner" mialem zalozone tez chyba -40mm bez wymiany amorkow, po czasie ulozyly sie same.
 
Jesli dobrze kojarze Tast jest w podobnej sytuacji. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zahariash [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-05-2013, 23:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Seryjne amory, przy sportowych (obniżających) sprężynach padną . Jest to tylko kwestia czasu, uzależniona od ilości przejechanych km, i stylu jazdy. 
 
Pisząc padną, mam na myśli fakt, że amortyzator padnie szybciej, niż przy używaniu razem z seryjnymi sprężynami. 
 
Dlatego lepiej od razu kupić "zestaw sportowy - kompletny" (w zależności od możliwości finansowych: gwint albo sportowe amortyzatory + sprężyny).
 
 
Tyle jeśli chodzi o prawidłowe podejście do tematu.
 
 
ps
 
Michał, w ilu jeszcze postach napiszesz, ze jesteś "domorosłym tunerem"         
 
Za bardzo moje posty odbierasz personalnie (nie Ty jeden zresztą)     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lewadzki [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-05-2013, 09:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie biore tego do siebie (chyba znasz mnie na tyle, ze wiesz ze mam w duzo spraw?wywalone, ale lubie pozaczepiac ), ale mysle , ze kilka osob moglo sie poczuc urazonych.
 
Jarek , fajnie ze ty pompujesz taka mega kase w auto, ale ja wole wydac to na cos innego niz pompowac w tak stare auto. Inni moze robia to po tzw. kosztach, bo nie stac kazdego wydac 2 lub 3 tys na gwint.
 
 
aa wracajac do tematu, puma na takim zestawieniu jezdzila 2lata i bylo ok. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateusz2207  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: Tuchola 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-05-2013, 15:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no mam nadzieję ze ten przód jeszcze usiadzie jak narazie zrobiłem na tych sprezynach 100 km i różnicy nie widać     
 
 
[ Dodano: 05-05-2013, 17:23 ]
 
a czy któryś z klubowoczow miał też taki ewenement?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 iLovePepsi  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: Czarnków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-05-2013, 21:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, mam pytanie, ponieważ kupiłem już obniżoną pumę tak, że tył i przód były równo (mniej więcej 4,5 cm od błotnika do opony) ale przód był strasznie twardy. Ostatnio wjechałem w jakby to nazwać "wycięty w poprzek całej ulicy kwadrat asfaltu w ramach naprawy?" (który tak sobie jest od 2 miesięcy i nikt z tym nic nie robi)      i poszła sprężyna z przodu     
 
I teraz pytanie, jakie sprężyny kupić na przód, żeby było te 4,5 czy 5 cm przerwy i żeby nie było "twardo". Niestety nie da się odczytać jakie mam sprężyny z tył, żeby kupić tej samej firmy na przód oraz o ile obniżają samochód     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pietia  		  
		 
         Umća Pumcia :D
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 548 Skąd: Siewierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-05-2013, 21:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               iLovePepsi, wykręc sprężtne dobrą zmierz i kup taką sama    patrz też na kolory bo one też oznaczają twardość sprężyn    ale wątpie że kupisz jedną sprężyne    | 
             
						
				_________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 iLovePepsi  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 35 Skąd: Czarnków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-05-2013, 21:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z przodu są czerwone, a z tył już nie mają koloru     
 
znaczy mają rudy     
 
wolę nie wykręcać bo jeszcze coś popsuję a do mechanika mam 40 km (bo ci w moim mieście są beznadziejni) | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |