Teleskopy klapy bagaznika |
Autor |
Wiadomość |
BuLaS

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 206 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 22-03-2012, 17:58
|
|
|
rafalski69,
Konkretna odpowiedz dzięki ci bo mam kumpla co ma na sprzedaż i własnie chciałem wiedzieć czy pasują . |
_________________
 |
|
|
|
 |
rafalski69
1.4 i 1.7

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 22-03-2012, 18:52
|
|
|
zrób sobie dla pewności jeszcze pomiary zwykłą metrówką. albo przyłóż jeden obok drugiego to zobaczysz już na 100% że to jest to samo. Ja wiem tylko tyle że mam z fiesty, że siła taka i rozmiary się zgadzają z seryjnym jak w pumie, tylko o model czy rocznik fiesty to mnie nie pytaj. |
_________________
 |
|
|
|
 |
BuLaS

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 206 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 22-03-2012, 19:25
|
|
|
Jak nie to sprzedam je gdzieś
@edit
Teleskopy zakupione teraz klapa się otwiera jak katapulta |
_________________
 |
|
|
|
 |
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 05-08-2013, 12:02
|
|
|
Szukam siłowników do klapy bagażnika.
Takich, żeby otwierały automatycznie klapę, po "zwolnieniu siłownika". Przeczytałem, że te o sile 215N wystarczą. Kupiłem takie:
http://allegro.pl/silowni...3369747614.html
Niestety (albo i stety w międzyczasie nadarzyła się okazja i kupiłem wymarzony spojler. Po montażu siłowniki "no name" (przynajmniej, ja nie zauważyłem żadnych oznaczeń na nich), które mam obecnie zamontowane, nie trzymają klapy - opada. Czasami na dużym słońcu jakoś się uda, że trochę dadzą radę potrzymać.
Przed montażem trzymały klapę "jak trzeba", jednak jej nie otwierały same.
Siłowników zakupionych z FA Krosno nie otwierałem, bo montować nie ma sensu. Mogę je zwrócić i chyba tak zrobię. Niestety sprzedawca nie ma takich jakich potrzebuję, czyli
Długość ok. 580mm, skok ok. 425mm, siła ok. 250 - 270N. Montaż na 7b
I tu jest pytanie? Czy siła 250N nie będzie za mała? Spojler waży ok 3-4 kilogramów, czyli potrzeba chyba dodatkowo 40N.
Tak, żeby otwierała się sama klapa trzeba 215N, więc 215+40 = 250N. Czy to nie będzie za mało?
Dalej, co to są mocowanie 7b i czym się różnią od mocowania np. 9b?
Zastanawiam się nad tym:
http://allegro.pl/silowni...3380198082.html
Ale:
- 300N, nie przegnie mi klapy i w efekcie nie rozwali szyby?
- Długość 545mm, a nie 580mm. Czy to mi mocno przeszkadzać nie będzie?
- Uchwyty montażowe są inne...
Jakieś inne propozycje? |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
Ostatnio zmieniony przez trojan6 06-08-2013, 11:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
silverstar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 116 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-08-2013, 12:39
|
|
|
jak przestanie padać zobacze jakie ja mam bo mi się otwiera samo. |
|
|
|
 |
wiertło

Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 162 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: 05-08-2013, 15:24
|
|
|
trojan6, sam muszę kupić i nie wiem co i też mam spoiler
[ Dodano: 05-08-2013, 15:27 ]
a żeby klapa odskakiwała sama to na samym siłowniku zakładają sprężynę i jest git
o takie coś tylko gdzie dorwać takie sprężyny ??
http://www.youtube.com/watch?v=WcbXNCPUlaM |
|
|
|
 |
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2013, 15:52
|
|
|
trojan6 kupujesz oryginalne do Pumy, i masz pewność, że będzie działało nawet ze spoilerem.
Zamienniki na Allegro, albo nie działają tak jak mają działać, albo padają po stosunkowo krótkim czasie użytkowania. |
|
|
|
 |
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 05-08-2013, 15:59
|
|
|
Zahariash, nie chcę negować tego co napisałeś, ale nie chce mi się wierzyć.
Każdy siłownik przecież ma swoją siłę. Spojler to dodatkowy ciężar do unoszenia. Co za tym idzie potrzebna jest większa siła niż standard.
Oryginalny z tego co znalazłem, w którymś poście na forum, ma tylko 200N.
Ty montowałeś chyba 215N... Właśnie przez Twój filmik, co zamieściłeś na forum, chcę samo unoszącą się klapę. Czuj się winny:P
PS. Poczekajmy co napiszą inni. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
 |
BuLaS

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 206 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 05-08-2013, 16:43
|
|
|
Ja zmieniałem siłownik to kupiłem od kolegi z Ford Fiesta i klapa się otwiera jak katapulta , nieobeznane osoby z moim autem zawsze ostrzegam jak otwierają by uważali na zęby |
_________________
 |
|
|
|
 |
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 05-08-2013, 16:53
|
|
|
BuluS, mógłbyś sprawdzić ile masz N? |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
 |
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2013, 17:37
|
|
|
trojan6 czuję się winny
BuLaS jeśli klapa faktycznie otwiera Ci się jak "katapulta", to chyba masz za mocne (ciekawe jak zawiasy ).
ps
przecież są Pumy ze spoilerem, i klapa działa jak należy. Nie jestem pewien, ale podejrzewam, że producent przewidział dodatkowe obciążenie w takiej postaci (jednak mogę się mylić.)
Jednak, jeśli spoiler jest wyższy niż linia dachu, to faktycznie... oryginalne siłowniki mogą być za słabe |
|
|
|
 |
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2013, 20:13
|
|
|
trojan a szukałeś po necie jaką siłę mają od siłowniki od seja? długoś i mocowania pasują, kilka osób miało je zamontowane m.in. my i podnoszą klapę bez problemu z guzika z pilota, jestem ciekaw czy mają tyle zapasu siły aby unieść te 3-4kg |
|
|
|
 |
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 05-08-2013, 20:19
|
|
|
Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 19 mm
L max: 569 mm
Skok: 242 mm
Siła F1: 210 N
Mocowanie od strony tłoczyska: r22
Mocowanie od strony cylindra: r22
Nr oryginalny FIAT: 46835404
To są dane z Seja, najlepiej firmy DELPHI. Sam mam teraz takie w pumie (Miałem wcześniej seja i mi zostały). Spokojnie podnoszą klapę powoli do końca jak odpalę otwieranie z pilota. Dają się też łatwo zamknąć - słowem: idealne
Niestety nie mam spoilera. Tak na oko 250N powinny być ze spoilerem ok. Dla porównania mam też takie 410N i nie mogę zamknąć bagażnika nawet jak tylko jeden włożę - nie polecam takich do Pumy.
PS. Mój były sej. jak już się i tak pochwaliłem ;P
 |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
 |
wiertło

Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 162 Skąd: Janikowo
|
|
|
|
 |
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 06-08-2013, 11:34
|
|
|
wiertło, powinny być ok, tylko zastanawia mnie czy te 325N nie będzie za mocne.. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
 |
|