Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 23:23		 | 
	
			problem z ogrzewaniem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-09-2013, 10:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Proponuję post darpuslo dotyczący opisu naprawy wrzucić do sam naprawiam. | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darpuslo  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 352 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-09-2013, 12:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Popieram .     
 
Oglądanie programu "zrób to sam " Adama Słodowego procentuje    | 
             
						
				_________________ Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puman  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-09-2013, 19:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Do postu o naprawie proponuję dołączenie mojego filmiku jak powinien działać panel sterujący. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gaydek  		  
		 
         admin
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-09-2013, 13:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | trojan6, darpuslo, proponuję, aby darpuslo sam pofatygował się do tego działu i ponownie tego posta tam umieścił (taka procedura). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Barman91  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-10-2013, 09:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               doczepiam się do tematu ... ponieważ również u mnie pojawił się mały problem z ogrzewaniem, a mianowicie:
 
Ogrzewanie działa bardzo słabo, na IV "powiewa" jak rok temu na "II", dodatkowo po przejechaniu 10 km zaczyna wiać zimno ;o pare km dalej znowu gorąco.
 
Co może być tego przyczyną ?? Czy ktoś z was miał podobny problem ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-10-2013, 14:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja miałem kilka dni temu cos podobnego w escorcie. Poszła pompa wody. | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darpuslo  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 352 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-10-2013, 14:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Myślę, że może to być rezystor od wentylatora     | 
             
						
				_________________ Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 katamisz83  		  
		 
         miłośniczka kici
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączyła: 23 Paź 2013 Posty: 7 Skąd: wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-11-2013, 22:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kurcze mam podobny problem w swojej pumce ale jak widzę nie jestem sama.Jak autko się dobrze zagrzeje to jak tylko włączę nawiew od razu leci gorące na zimnym nie czuć zimna tylko ciepły nawiew.No i kurcze teraz to radio i CD nie działające.Może mieć to ze sobą jakiś związek?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pover  		  
		 
          
  
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 235 Skąd: Mława 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-11-2013, 23:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na 99% uszkodzony masz elektrozawór, cena używanego to koszt ~80zł     | 
             
						
				_________________ https://www.facebook.com/LeonByPover | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ZeRT  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Cuirass 
                  Dołączył: 25 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: WWA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-06-2014, 19:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć mam pytanie. 
 
 
Jakie powinny być wskazania miernika V dla prawidłowo działającego panelu sterowania? Na filmiku Lostlasta http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=8529 widać, że zakres jest od 0V do 13V+.
 
 
U mnie po podpięciu się do wtyczki elektrozaworu V jeździ od ~8V (ustawienie na zimno) do 13V+ (przy ustawieniu na grzanie) (obydwie elektrody zapięte do wtyczki). Nie widać żadnych skoków wskazań. (tak jak jest to widoczne na teście żaróweczki u Pumana) Czy pomiar przeprowadzam prawidłowo? 
 
 
Czy potencjometr/panel działa prawidłowo, czy jest to problem tylko po stronie elektrozaworu?
 
 
Jeśli coś sknociłem to co i jak to naprawić. 
 
 
Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
Problemu nie rozwiązałem ale znalazłem wademekum wiedzy o problemach z grzaniem:
 
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=33271
 
http://www.fiestaklubpols...ic.php?p=723287
 
 
Mam nadzieję, że się przyda komuś w przyszłości   . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xEndriuux  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-09-2014, 13:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja mam taki mianowicie problem że leci mi ciepłe powietrze z nawiewu pomimo tego że mam ustawione pokrętło na zero ( i wogóle nie załączane na choćby 1 tylko samo od siebie leci ciepłe w czasie jazdy) a drugie pokrętło ustawione oczywiście na max zimne. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puman  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-09-2014, 20:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | xEndriuux, jak masz ustawione na 0 pokrętło obrotów wiatraka to nie działa wiatrak ale pęd powietrza będzie wpychać i tak powietrze do kabiny. U mnie jest tak samo, aczkolwiek bardzo słabo leci powietrze z nawiewu bez wiatraka. To że leci ciepłe powietrze to już problem elektrozaworu że puszcza ciepłe powietrze. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jqb  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 87 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-09-2014, 11:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | chciałbym się podpiąć pod pytanie @ZeRT-a  jakie powinno być poprawne napięcie na wtyczce do zaworu przy zmianie ustawienia temperatury(zakres)? Demontowałem zawór i jest sprawny a dalej mam ciepłe powietrze. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ZeRT  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Cuirass 
                  Dołączył: 25 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: WWA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-09-2014, 14:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               - gdy napięcie na kostce wynosi 12V to elektrozawór odcina płyn chłodniczy od nagrzewnicy - w środku mamy zimno - pokrętło na polu niebieskim
 
- gdy napięcie na kostce wynosi 0V to elektrozawór przepuszcza płyn do nagrzewnicy - w środku mamy ciepło - pokrętło na polu czerwonym
 
- gdy zadamy na pokrętle pola pomiędzy skrajnymi położeniami to na kostce pojawi nam się sygnał prostokątny (na zmianę 12 i 0V) o różnym wypełnieniu, w zależności od położenia pokrętła 
 
 
Tyle teorii :F.
 
Właśnie wymontowałem płytkę sterującą, mosfet jest spalony, jedna ze ścieżek chyba jest uszkodzona. Oddam to do speca i zobaczę czy da się to naprawić, czy trzeba będzie całość wymienić.
 
 
Na ten moment zawór jest niepodłączony, ruchomy trzpień został zablokowany w pozycji zamkniętej i lecę tylko na chłodzeniu... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jqb  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 02 Wrz 2014 Posty: 87 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-09-2014, 15:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki    i wszystko wiadome, u siebie też napięcia na wtyczce miałem ~9-14V. rozebrałem panel i tranzystor na płytce jest upalony troszkę, może uda się mi jutro dostać taki lub odpowiednik i to zmontować. 
 
 
[ Dodano: 19-09-2014, 09:49 ]
 
@ZeRT masz jakieś wieści na temat płytki? Bo u siebie po wymianie tranzystora i zamontowaniu przez ok 5 min działał i się spalił i tym razem troszkę ścieżka oberwała   , zastanawiam się czy gdzieś indziej leży problem czy załatwić nową płytkę sterująca? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |