Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 18:48		 | 
	
			Poziom oleju | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 franekqwerty  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 61 Skąd: tu i tam 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-08-2013, 22:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dukes napisał/a: | 	 		  | Było wiele razy na forum | 	  No właśnie, ale sprecyzowania nie było do dużych przebiegów. Poza tym to co piszesz akurat nie zgadza się ze średnią postów na forum.
 
 
 	  | Dukes napisał/a: | 	 		  | ...powinno się stosować tylko i wyłącznie syntetyk 5W30! | 	  ...ale jak załaduje pełny syntetyk to może mi w silniku wypłukać wszelakie świństwa i zatrzeć silnik. Tak słyszałem. Podobno nie można ot'tak sobie zmienić mineralny/półsyntetyk na pełny syntetyk. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2013, 02:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jedyna zmiana jaka nie jest zalecana to z oleju mineralnego na lepszy tj. pół/syntetyk. 
 
 	  | franekqwerty napisał/a: | 	 		  | ...ale jak załaduje pełny syntetyk to może mi w silniku wypłukać wszelakie świństwa i zatrzeć silnik. | 	  
 
Taaa, jasne    To ciekawe po co wymyślili tzw. płukanki, które są 100% bezpieczne dla silnika, a wypłukują właśnie te wszystkie mityczne "świństwa"   
 
Powtarzam raz jeszcze, dzisiejsze silniki to zupełnie inna technologia i większość tych polskich mitów związanych ze zmianą oleju ich nie dotyczy. Mamy lepsze oleje, paliwa i przede wszystkim filtry, które pozwalają na dłuższą pracę jednostki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2013, 06:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | franekqwerty napisał/a: | 	 		   Mam Pumę 1.7 rocznik 1999, z LPG firmy BRC od 2008 roku, z obecnym przebiegiem 225 000 km, przy wymianie oleju będzie to już blisko 235 000 km. To chyba  jeden z większych przebiegów wśród aut forumowiczów.
 
 
Drugie pytanie: oglądałem półki w hipermarketach i nie zauważyłem oleju o nazwie Mobil 1 10w40, w zamian jest olej Mobil Super 2000 10w40 który tani nie jest. Czy to po prostu ten sam olej czy to odmienny produkt? | 	  
 
 
Nie sądzę, żeby to był jeden z największych przebiegów wśród aut forumowiczów. Może akurat jeden z realnych hehe          
 
 
Co do drugiej kwestii, olej o którym piszesz widywałam często w tesco w promocji za połowę ceny - chyba nawet jest aktualnie. Mobil z tego co sama patrzyłam, dość często zmienia nieco nazwę, popatrz na stronie producenta. | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 franekqwerty  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 61 Skąd: tu i tam 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2013, 10:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czyli nic nie zmieniać w moim przypadku? Mam kupić sobie Castrola 10w40 lub Mobil Super 2000 10w40 i dolać sobie, a za 9000km przy wymianie oleju wymienić w całości olej na w/w? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dietih  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2013, 19:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               franekqwerty,  po pierwsze, jak słusznie tu zauważono, Twój przebieg nie jest jakiś kosmicznie "duży", 
 
po drugie, jeśli już uparłeś się na półsyntetyk, to zainwestuj w coś dobrego, np Valvoline Max Life 10W40. tego oleju używałem przez kilka lat przed sprzedażą Pumy. Olej zachowuje silnik w czystości, w zasadzie nie były potrzebne płukanki.
 
 
jeśli interesuje Cię temat olejów, to podklejam CI link do tematu dot.Focusa, przeczytasz o kilku mitach i średniowiecznych gusłach, takich jak temat płukanki, syntetyka i rozszczelnienia silnika, 
 
http://www.focusklubpolsk...t=43769&page=79
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012 
 
była  Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
 
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
 
www.psycholog-lublin.com.pl | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Dietih 02-09-2013, 20:18, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawcioss  		  
		 
         live for drive
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-10-2013, 19:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dobra sprawa wygląda następująco.. świeżo zalane 5 l castrola edge 5w-30 przy przebiegu 65269 dziś przebieg 66690 bagnet suchy...    dodam ze silnik wraz z wymiana oleju został uszczelniony...Przebieg to 166690 chyba... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tast  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-10-2013, 19:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawcioss napisał/a: | 	 		  | dodam ze silnik wraz z wymiana oleju został uszczelniony... | 	  
 
 
To znaczy?
 
 
Jak wygląda silnik od spodu? Okolice filtra oleju? Mokro?
 
A może zapala Ci się kontrolka ciśnienia oleju (może tylko na zakrętach)? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawcioss  		  
		 
         live for drive
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-10-2013, 19:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | silnik od spodu suchy, usczelniony został zimmeringi wału uszczelka pod kapa zaworów, kontrolka mi sie nie zapaliła tylko na bagnecie nic nie było, dlatego dolałem... ale no kurde | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-10-2013, 19:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kopci na zimnym/ciepłym? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawcioss  		  
		 
         live for drive
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-10-2013, 19:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | na zimnym zaraz po odpaleniu leci biały dym jak juz sie rozgrzeje to przestaje... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tast  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-10-2013, 20:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Masz możliwość sprawdzenia kompresji? Dałoby Ci to więcej informacji o stanie silnika. Spróbuj też przy chodzącym silniku wyjąc bagnet oleju, jeżeli będzie się dymiło jak z komina, to oznaka palonego oleju... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawcioss  		  
		 
         live for drive
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-10-2013, 22:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dymić będzie wówczas z bagnetu czy z wydechu? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tast  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-10-2013, 20:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z "bagnetu". | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piccardo  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 36 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-03-2014, 15:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Moja pumka ma 143 tyś przebiegu (w sumie więcej ale linka prędkościomierza mi padła rok temu i trudno określić ile ma teraz...) gdzieś 7 miesięcy temu wymieniałem parę cieknących uszczelek i zmieniłem olej z 10w40 na 5w40 castrola, po ok. 3 miesiącach sprawdzałem stan oleju był jak najbardziej w porządku natomiast teraz po kolejnych 4 miesiącach olej wyparował. Jeżdżę po Niemczech gdzie na miesiąc robię spokojnie 1 tyś kilometrów średnia prędkość 130-140 przy 4 - 4,2 tyś obrotów, wiadomo czasem się zaszaleje i poleci te 160-170. Oglądałem cały silnik ale nigdzie nie widzę wycieku oleju, również pod samochodem nic nie ma od auta też nie było czuć spalonym olejem. Dziś dolałem 2L bo tyle pumka spaliła i zrobiłem test odpalania na zimnym czy nie poleci czarny czy też fioletowy dymek jak i później na ciepłym stanąłem i trzymałem ją na 3 tyś obr. i gazowałem do 5-6 tyś i tak po 6-ciu puściła lekki ciemny dymek. Czy jest to powód do zmartwienia że po ponad pół roku gdzie jeździ w 90% po autostradach wyssała 2L oleju? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |