| 
		Jak odpowietrzyć układ chłodzenia? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 gosia [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-07-2011, 21:00   Jak odpowietrzyć układ chłodzenia?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam was czeka mnie wymiana tego zaworka od płynu chłodzenia bo non stop leci ciepłe powietrze, i teraz mam takie pytanko jak się w pumie odpowietrza układ chłodzenia? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-07-2011, 12:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1.Zalac uklad plynem tak ze w zbiorniczku jego poziom bedzie na max
 
2.Odpalic auto i wlaczyc ogrzewanie na max niech pochodzi tak z 5-10 min
 
3.Dodac gazu tak zeby obrotu silnika byly na poziomie 1500obr/min silnik ma pracowac tak okolo 5 min
 
4.Zwiekszyc obroty do okolo 3000obr/min kolejne 5 min
 
5.Juz dla swietego spokoju zwiekszyc obroty do 4500obr/min i kolejne 5 min
 
 
Caly czas kontrolowac poziom plynu w zbiorniczku jesli spanie ponizej max dolac. Mozesz jeszcze potem sie przejechac mocniej autem i zostawic az ostygnie i potem skontrolowac poziom plynu i wrazie czego dolac. | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mlody3eci  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 200 Skąd: Praszka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-07-2011, 00:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Odpowietrzałem kilka razy i moim zdaniem najskuteczniejsze jest luzowanie opasek na przyłączach zaworu w trakcie pracy silnika. Zawór jest jednym z najwyżej położonych punktów całego układu i bez upuszczania powietrza w tym miejscu łatwo zagotować silnik. Polecam, bo jest to łatwa i szybka metoda odpowietrzenia. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Misiek1976  		  
		 
         Czarna Wyścigówka
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-08-2011, 22:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zauważyłem u siebie coś takiego i czy nie jest to może oznaka zbliżającej się awarii?
 
ostatnio muszę częściej dolewać wody do zbiorniczka wyrównawczego gdyż jej ubywa.
 
Nie wiem czy jest to może wynik upalnych dni i jest to normalne zjawisko parującej wody,czy może coś dzieje się z silnikiem.Gdy zgaszę silnik po nawet krótkiej trasie,słyszę ulatniające się powietrze z korka w zbiorniczku.
 
Pod powiedzcie proszę jak myślicie. | 
             
						
				_________________ Wczoraj minęło,
 
jutro jeszcze nie nadeszło.
 
Życie jest dzisiaj.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2011, 00:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdzałeś czy nie ma wycieków? Zacznij właśnie od tego. Przewody są lubiane przez zwierzaki, np. kuny. Lubią też matę wygłuszającą.
 
Co rozumiesz przez częstsze dolewanie? Ile dolewasz i jak często?
 
Kiedyś w mojej (wtedy jeszcze nie mojej) Pumie "znikał" płyn, ale nie było wycieków. W końcu znaleźliśmy winowajcę - niedokręcony brok w głowicy. Pod plastikową pokrywą było "akwarium". Że Puma jeździła z taką ilością płynu w takim miejscu to nieprawdopodobne!
 
Nie twierdzę, że u Ciebie jest tak samo, prawdopodobnieństwo jest bliskie zeru. Podałam to jako ciekawostkę. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Misiek1976  		  
		 
         Czarna Wyścigówka
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2011, 08:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki Opoya,powiedz jeszcze co to jest ten wspomniany "brok" w głowicy     | 
             
						
				_________________ Wczoraj minęło,
 
jutro jeszcze nie nadeszło.
 
Życie jest dzisiaj.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2011, 12:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To tzw. zaślepka głowicy. Obrazowo - to takie korki z gwintem. Są na samym "dnie" głowicy.
 
 
PS. sprawdziłeś wycieki?     | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Misiek1976  		  
		 
         Czarna Wyścigówka
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2011, 18:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie sprawdzałem bo autko u lakiernika mam do poniedziałku...
 
tyle,że pod autkiem nie miałem plam to chyba potencjalnych wycieków brak...
 
ale ''korki'' sobie sprawdzę     | 
             
						
				_________________ Wczoraj minęło,
 
jutro jeszcze nie nadeszło.
 
Życie jest dzisiaj.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 seru83  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 9 Skąd: Końskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-01-2014, 19:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dziś wymieniłem termostat gdyż auto przy wyskoku na trasę, stygło. Po wymianie próbowałem odpowietrzyć układ chłodzenia (łącznie ok godzinę). Silnik łapie temperaturę, że wskazówka jest troszkę dalej niż w połowie ( w pionie), załącza się wtedy wentylator i temp. spada do pionowej wskazówki, może nawet troszkę niżej, następnie wentylator się wyłącza i znów temp. bardzo powoli rośnie utrzymując 4tys obr. po takim godzinnym maglowaniu chłodnica cały czas jest zimna. Czy to w pumie normalne? Czy może nowy termostat wahlera wadliwy? Ale jeśli tak to czemu w ogóle chłodzenie wydala utrzymując 3-4 tys obr. na postoju? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 seru83  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 9 Skąd: Końskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-01-2014, 23:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No oki tyle, że w małej mieścinie łatwiej dostać Wahlera niż ori Forda. Pozatym Wahler to jeden z czołowych producentów termostatów (cena ok 40 zł). Czy zdarzyło się komuś aby nowy termostat był uszkodzony? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |