Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 16:34		 | 
	
			Rozrząd | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 pawcioss  		  
		 
         live for drive
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-08-2013, 12:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Rozrząd DAYCO do 1.4 mechanik twierdzi ze nie pasuje. Na pudełku jak byk napisane jest że do pumy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puman  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-11-2013, 14:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jakie uszczelniacze są od strony rozrządu? Uszczelniacz wału korbowego i jeszcze jakieś? Tak wymienili mi rozrząd i uszczelniacz, że muszę jeszcze raz odstawić auto bo coraz mocniej cieknie olej gdzieś od strony rozrządu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-11-2013, 09:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Uszczelniacz walka rozrządu? | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 seba_diablo  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-01-2014, 21:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jest może ktoś z Bydgoszczy lub okolic znaojących się na wymianie rozrządu w pumie 1.7   ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MarcinP  		  
		 
         Świeżak, ale ambitny!
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2014, 17:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Mam taki problem, że przy puszczaniu nogi z gazu, samochód szarpie. Nie jest to szarpanie, jak "gasnący" silnik od zbyt małych obrotów. Bardziej jak przy redukcji biegu na niższy. Podobne szarpnięcie jest przy dodaniu gazu. Odczuwam też spadek mocy, ciężko to wytłumaczyć, bo auto w sumie jedzie i może pojechać szybko, ale czuć, że nie jest to w pełni luźny proces.  
 
 
Piszę tu, ponieważ "gdzieś wyczytałem", że to może być wina rozrządu. Czy jest coś, na co powinienem zwrócić uwagę, żeby się upewnić?
 
 
Pozdrawiam! | 
             
						
				_________________ Moja Pumba <3
 
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawek535  		  
		 
         RBR+g27+TV51"
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: koniaków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2014, 19:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam podobny problem. Błędów żadnych niema, mechanik mówił ze może to być zapchany katalizator.  Kumpel znowu ze rozrząd, a jeszcze inny ze uszczelka pod głowica    niewiem od czego się zabrać? | 
             
						
				_________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2014, 20:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rozrząd stosunkowo łatwo sprawdzić. Ściągasz pokrywę zaworów, wykręcasz świecę 1 cylindra i kręcisz kołem pasowym tak aby tłok w tym cylindrze był w górnym martwym punkcie. Wtedy na końcu wałków rozrządu szczeliny na blokady powinny być poziomo, równolegle do głowicy. Jeśli jest inaczej - masz przestawiony rozrząd    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2014, 11:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdzaliście czujnik sprzęgła / gazu pod pedałami? | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawek535  		  
		 
         RBR+g27+TV51"
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: koniaków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2014, 12:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | trojan6, że niby wypadł z tego mocowania? | 
             
						
				_________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2014, 12:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak, taka jest moja sugestia by to sprawdzić. | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawek535  		  
		 
         RBR+g27+TV51"
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: koniaków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-04-2014, 13:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ok sprawdze. Ale kiedyś jak sprawdzałem to było to na miejscu, właśnie jak zaczęło szarpać.  Wydaje mi się ze tak zaczęło się dziać od wymiany oleju. | 
             
						
				_________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MarcinP  		  
		 
         Świeżak, ale ambitny!
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-04-2014, 11:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | trojan6 napisał/a: | 	 		  | Sprawdzaliście czujnik sprzęgła / gazu pod pedałami? | 	  
 
 
Czujnik sprzęgła na miejscu, czujnika gazu nie ma    Nie pomogło niestety.
 
 
Dodać muszę, że objawy te nie są stałe. Raz są, raz ich nie ma - podczas jednej jazdy, ale zazwyczaj jak już się pojawią, to zostają. | 
             
						
				_________________ Moja Pumba <3
 
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-04-2014, 15:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szkoda.
 
Ja na początku wymieniłem świece, przewody zapłonowe, sondę lambda. Trochę pomogło.
 
Ustało całkowicie dopiero po umieszczeniu czujnika we właściwym miejscu. | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MarcinP  		  
		 
         Świeżak, ale ambitny!
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-12-2016, 11:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moja pumka przechodzi lekki przegląd i dostaje kilka nowych części żeby było jej milej   
 
Czas leci niesamowicie szybko i właśnie wpadło mi do głowy kiedy to wymieniałam rozrząd:
 
 
Wysłany: 09-09-2010, 11:25  
 
 
 
Dziś odebrana pumka z wymienionym rozrządem, simeringiem na wale, jakąs pastą uszczelniającą wysmarowali też pod pokrywą silnika. 
 
 
Przebieg- 153755km 
 
 
Rozrząd (komplet) z Auto-Watin 305,71zł 
 
Wymiana 320zł (w tym 40zł siemering wału) 
 
 
Obecny przebieg 183 191 km ale mamy 30.12.2016...
 
 
Zatem co, rozumiem, że zgodnie z zaleceniami po 5 latach wymiana kolejna?
 
Do wymiany komplet sam pasek czy jak sądzicie? | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |