| 
		Sciąganie Auto na prawo-pomocy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Rogero  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 15-03-2015, 10:27   Sciąganie Auto na prawo-pomocy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam mam pewien problem ostatnimi czasy wymienialem łaczniki stabilizatora oraz gumy czyli tuleje, i normalnie wszystko bylo okej gdy zmienilem opony za letnie (na których jezdzilem tamten rok) i zaczeło mnie znosic na prawa strone troche a nie raz bardzo , przy zjezdzie z góry mnie sciagało bardzo i dziwnie kierownica chodzi tzn jak jakies wyboje albo dziury to tak lata dziwnie , inaczej niz na zimowych itp
 
 
Bylem u mechanika i mowi ze wszystko jest okej i nie jest mozliwe ze sie zbieznosc zmieniła, mowi ze raczej wina opon kupilem nowe opony 195/5015 tak jak tamte zmieniłem wczoraj i dalej to samo wszystko bylo wyważone tylko jedna felga byla lekko do prostowania ale dalismy tak ze nie powino nic sciagac jesli to przez felge, Naprawde prosze o pomoc nie wiem za co sie brac ;(
 
 
a i jak mam prosto koła to kierownica jest w lewo troche pochylona  mowi to bo moze to cos pomoze.
 
 
Prosze o pomoc | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomcio  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-03-2015, 10:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To że koła są prosto, a kierownica przekrzywiona to wina tego kto ustawiał zbieżność. Przejedź się do jakiejś stacji diagnostycznej - niech sprawdzą zbieżność, kąty pochyleń kół, i amortyzatory. | 
             
						
				_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu   
 
Pumy już nie ma    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rogero  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-03-2015, 12:00   thx
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzieki poradze sie ciebie i podjade    i zdam relacje | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 screen  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 247 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-03-2015, 14:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dokładnie, tak jak pisze tomcio ,skrzywiona kierownica po ustawieniu zbieżności to ewidentna wina osoby ustawiającej zbieżność. Większość mechaników to dramat. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rogero  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-03-2015, 15:49   a
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli jak wymieniał mi łaczniki i gumy stabilizatora to wtedy mi zbieżnośc zmienił ? 
 
 
[ Dodano: 15-03-2015, 15:52 ]
 
Bo wlasnie zaczelo mnie tak znosic jak zmienilem opony na letnie ,ale przed jezdzilem na zimowych wiadomo miejszych 165/60/14 jakos tak chyba a jak zmienilem na letnie te normalnie zaczelo mnie znosic , a ja jezdzilem jeszcze na zimowych jak mi robił te łaczniki i gumy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 screen  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 247 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-03-2015, 20:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Po zmianie opon nie powinna ci się zmienić pozycja kierownicy. Jeżeli kierownica byłaby ok a znosi cię na prawo lub lewo , to z dużym prawdopodobieństwem któraś z przednich opon jest na złom. Przełóż koła stronami. Jeżeli zacznie cię znosić w drugą stronę to opona jest złom- okiem nie stwierdzisz. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rogero  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-03-2015, 21:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ale wlasnie ja kupilem nowe opony Debica presto 195/50/15 i dalej ale troche mniej sciaga,ale troche prawe koło w górnej czesci jest pochylone w strone amora , chyba jak na moje oko
 
 
Najlepsze jest to ze na zimowych oponach jest git ale kierownica  dalej krzywo | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 screen  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 247 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-03-2015, 21:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeżeli na zimowych jest ok, tylko kierownica skręcona to zbieżność do poprawki. Jeżeli na nowych oponach cię ściąga to winna albo felga, albo opona . Swoją drogą Dębica to nie jest dobra opona delikatnie mówiąc-takie jest moje zdanie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rogero  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-03-2015, 22:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A wiesz moze ile kosztuje takie nastawienie zbieznosci ? No znam duzo ludzi co polecaja te opony ale kazdy ma swoje zdanie    sa nowe , mam originalne felgi te wiatraki , wolal bym kupic nowe niz je prostowac bo chyba prostowanie to drogie zalezy ile tych felg ale wulkanizator powiedzial ze jedna jest lekko do prostowania | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-03-2015, 23:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie w mieście robią geometrię za 80 zł na laserowym sprzęcie, podejrzewam, że im większe miasto tym cena będzie większa. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Darkdog89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 328 Skąd: Barcin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-03-2015, 11:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnje też geomatria 100 zł kosztuje a prostowanie 40 zł od felgi w Bydgoszczy płaciłem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-03-2015, 22:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Darkdog89 napisał/a: | 	 		  | U mnje też geomatria 100 zł kosztuje | 	  
 
 
w pumie geometrii sie nie robi, a jedynie mozna zrobic zbieżność,wiec w razie czego nie dajcie sie naciagac i pytajcie o cene samej zbieżności | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-03-2015, 22:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               WieSiu, jak zwał tak zwał, generalnie sprzęt u tego mechanika robi zbieżność i mierzy geometrię, co dla 90% społeczeństwa i tak będzie znaczyć to samo więc nie ma się czego dąsać    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rogero  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-03-2015, 22:39   x
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sluchajcie dzis bylem na stacji kontroli i mowi czy moze sprawdzic czy jest rowno itp  a on ze mi za darmo ustawi to wiec wjechalem na kanal wszedl i jakimis kluczami dziwnymi mi to nastawiał  ale na oko ..... wiec chyba lipa? tzn teraz mam kiere prosto i kola tez jak jade , ale slyszalem ze moze troche nawet milimetrów złe zrobil to i kola moga sie zużywać bardzo szybko ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kozii [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-03-2015, 23:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na oko się już takich rzeczy nie ustawia. 
 
 
http://www.akra.com.pl/pliki/Hunter%20merc-1.jpg - tylko laserowo. 
 
Taka przyjemność to koszt ok. 100zł. ( ja już raz ustawiałem po zakupie auta ) Teraz mnie to czeka ponownie gdyż planuje bardziej obniżyć auto. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |