| 
		Szukam posiadaczy Pumy 1.4 z instalacją sekwencyjną | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 monż  		  
		 
          
                  Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-03-2015, 10:06   Szukam posiadaczy Pumy 1.4 z instalacją sekwencyjną
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Helą
 
Szukam posiadaczy Pumy 1.4 z instalacją sekwencyjną.
 
Będę zakładał u siebie i chce podejrzeć rozwiązania i metody żeby nie wyważać otwartych.
 
Tak że jak ktoś ma i jest skłonny cyknąć kilka fotek proszę tu lub na priv.
 
Z góry dzięki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Chm.Oskar  		  
		 
         Młody, ale zdolny :D
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 243 Skąd: Tarnowskie Góry 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-03-2015, 17:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja takową w swoim 1.4 posiadam i nie narzekam. Instalację mam Stag 4, butla 50l w bagażniku, koło zapasowe nietknięte, także tutaj się nikt czepiać nie będzie. Jak chcesz jakieś fotki, to napisz co i gdzie, a postaram się coś porobić i Ci wrzucić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kania  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Amparo Blue 
                  Dołączyła: 04 Lip 2014 Posty: 199 Skąd: Siemianowice Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2015, 07:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1.4 pali mało i jeszcze chcesz gaz? Rozumiem 1.6 bo ford i łatwo i 1.7 bo spalanie większe. Zrobisz z Pumy Tico   
 
I tak najważniejsze to dobry fachowiec, popytaj o to też. | 
             
						
				_________________ Śląska grupo łączmy się! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Chm.Oskar  		  
		 
         Młody, ale zdolny :D
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 243 Skąd: Tarnowskie Góry 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2015, 08:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak twierdzisz Kania ;>? Pościgamy się kiedyś to zobaczysz    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 screen  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 247 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2015, 09:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Gaz do Zetec,a to nie jest dobry pomysł. W tych silnikach jest delikatna głowica która jest czuła na wyższą temperaturę spalania. Są zakłady które dają tzw: lubryfikację która ma za zadanie chronić gniazda zaworowe przed wypalaniem. Cy tak jest to nie wiadomo. Silnik do gazu powinien być w bdb stanie, świece i kable też. Pamiętaj że przy gazie znacznie częściej trzeba sprawdzać luz zaworowy- bo można bardzo szybko narobić sobie kłopotów z silnikiem. Niestety Zetec ma regulację płytkową. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 monż  		  
		 
          
                  Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-03-2015, 08:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Więc po kolei
 
Chm.Oskar - jak możesz to potrzebował bym ujęcie komory silnika takie ogólne, oraz miejsce i sposób zmocowania reduktora, wtryskiwaczy, wpięcie do instalacji wodnej oraz wkrętek do kolektora. Mam swoje pomysły ale czasem warto podejrzeć.
 
Kania - lepsze jest wrogiem dobrego - a robił będę sam. I jak powiem Żonie że porównałeś jej Pumę do tico to będzie krucho!   
 
screen - dzięki za ostrzeżenia, ale powiedz mi czy udało ci się uszkodzić głowicę w swoim egzemplarzu lub znasz taki przypadek osobiście? Czy tylko powielasz, tak jak inni,  to co ktoś kiedyś napisał w sieci. Osobiście nie wierzę że głowica wyprodukowana pod koniec wieku, zaprojektowana do stosunkowo "wyżyłowanego" silnika może gorzej znosić gaz niż głowica z Poloneza wyprodukowana pod koniec lat osiemdziesiątych a zaprojektowana w latach siedemdziesiątych. A widziałem "od środka" taki silnik po kilkudziesięciu tysiącach przebiegu na gazie.
 
Autami z gazem jeżdżę prawie 20 lat i popieram to co napisałeś o dobrym stanie silnika i dbałości u kable, świece, filtry itp.
 
Z lubryfikacją moim zdaniem to jest tak jak z lekami homeopatycznymi. Pomagają tym którzy w to wierzą. 1 litr na 10kkm na cztery cylindry (czasem po dwa zawory) dozowany kropelkowo - ile tego trafi na trzonek zaworu i jaki by to musiało mieć właściwości smarne!?!?!
 
A jak z temp. w twoim aucie Chm.Oskar? Ile już jeździsz na LPG? Coś się dzieje z głowicą, zaworami? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Barman91  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-05-2015, 20:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja posiadałem w pumie 1.4 LPG.
 
Super sprawa - spalanie na poziomie 8-8,5 l/100 km.
 
Z gazem 0 problemów - użytkowałem przez 3 lata   
 
Butla w bagażniku - 45 l (36 l lpg wchodziło).
 
Na mocy w ogóle nie straciła - to już nie te instalacje, które zakłądali 15 lat temu do polonezów.
 
 
Jeśli masz jakieś pytania. Pisz śmiało    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
      Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
  |