Przesunięty przez: Gaydek 15-05-2015, 15:03		 | 
	
			Nierówna praca silnika wzrost obrotów po wciśnięciu sprzęgła | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Yochimu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 14-05-2015, 09:53   Nierówna praca silnika wzrost obrotów po wciśnięciu sprzęgła
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Od około miesiąca jestem posiadaczką Forda Pumy 1,7 KAT z 2002 roku. Niestety po nieudanych próbach tuningu poprzedniego właściciela... Silnik pracuje na wolnych obrotach w okolicach 1k i faluje do ok 1200. Podczas jazdy, na przykład przy zatrzymywaniu się, po wciśnięciu sprzęgła obroty strasznie skaczą do góry do około 2,5-3 tys. Wyświetla mi się też check silnika - po podłączeniu do komputera okazało się, ze jest to błąd sondy lambda (podgrzewanie sondy). Sonda niestety jest przedłużana, bo Puma posiada nieoryginalny wydech. Wymienianie były: silnik krokowy (bocznikowy, zawór niskich obrotów), czujnik prędkości pojazdu i przepływomierz. Nie mam pojęcia co dalej... Posiadam oryginalną sondę lambda oraz przepustnicę do ewentualnej wymiany. Jeśli chodzi o przepustnicę to czekam na uszczelkę a sondę nie za bardzo wiem jak przedłużyć, ponieważ wiem, że nie powinno się lutować przewodów sondy lambda. Będę wdzięczna za podpowiedzi od bardziej ogarniętych facetów z tego forum, którzy pomogą zrozpaczonej kobiecie ;P | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 10:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przedłużyć możesz wiązkę auta a nie sondy,  wtedy nie będzie problemu z lutowaniem. A sama grzałka nie ma nic do pracy silnika,  jeśli jest uszkodzona to co najwyżej silnik później zaczyna korzystać z sygnałów sondy, czekać musi aż sonda mocno się rozgrzeje dzięki spalinom. | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 10:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Yochimu napisał/a: | 	 		  | 2002 roku | 	   2001     jeżeli VSS i przepływka wymieniona to zostaje mi jeszcze czujnik położenia przepustnicy. Co do sondy to przedłuża się na skrętkę:) tylko tak Puma poliftowa czyli z silnikiem MHB posiada 2 sondy. Druga za katem. | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Yochimu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 10:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki. W karcie pojazdu i dowodzie jest 2002    Wszyscy się dziwią... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 10:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Data pierwszej rejestracji. Ford oficjalnie zakończył produkcje w 2001    | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gaydek 15-05-2015, 15:01, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Yochimu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 14:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A myślicie, że wystarczy wymiana samego czujnika położenia przepustnicy czy lepiej wymienić całą przepustnicę? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 17:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jedź do kogoś co naprawdę potrafi odczytać błędy i sprawdzić działanie poszczególnych elementów bo powymieniasz worek części i auto będzie nadal niesprawne    Tutaj można nawet poradzić sobie samemu z urządzeniem o nazwie ELM 327 i oprogramowaniem Forscan. 
 
Reset kompa był robiony po wymianie tych wszystkich części? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Yochimu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 19:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Diagnoza komputera robiona byla na warsztacie - wyświetlało tylko ten jeden błąd sondy lambda. Tester nie miał opcji sprawdzenia położenia przepustnicy dla Fordów. Reset kompa był robiony po wymianach. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 20:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bo taki uniwersalny czytnik do OBD nie odczyta wszystkiego z Pumy, spotkałem się już z tym u znajomego gdzie jego urządzenie warsztatowe pokazywało, że błędów nie ma, a Forscan miał na to inne zdanie    Po za tym w tym programie jest możliwość sprawdzania poszczególnych odczytów z różnych czujników, m.in. właśnie z czujnika położenia przepustnicy czy sondy lambda. Na dodatek można przeprowadzić test jednostki napędowej, układu ABS i sterownika silnika co znacznie ułatwia wychwycenie usterki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 21:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Yochimu posłuchaj rad Dukes 	'a, tzn. ELM 327 i oprogramowaniem Forscan (koszt~40zł i masz to na zawsze u siebie, a nie w "warsztacie"). Również uważam, ze wymiana na ślepo co popadnie jest bezsensowne. Jestem jednak za regularnym przeglądem i czyszczeniem układu dolotowego od filtra powietrza do przepustnicy. Wszystko tu na forum znajdziesz!
 
A z takich zupełnie luźnych rad to sprawdź, układ odpowietrzania skrzyni korbowej (trzy gumowe  wężyki i  zawór zwrotny ) Tylko sprawdź, przeczyść a nie kupuj od razu nowego bo drogie   
 
Czy jest różnica w "falowaniu" obrotów jak masz wciśnięte i nie sprzęgło? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-05-2015, 21:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przypomniała mi się podobna historia z forum, zrób jak możesz zdjęcie przepustnicy od strony tych wężyków gumowych i wrzuć je tutaj    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Yochimu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-05-2015, 21:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na wciśniętym sprzęgle obroty nie falują tylko bardzo rosną. Po zatrzymaniu i puszczeniu sprzęgła obroty po chwili maleją do około 1000 i falują do około 1200. Przy jeździe przy zmianie biegu (zwłaszcza niskiego) też minimalnie rosną obroty.
 
 
Dukes zdjęcie wrzucę jutro i sprawdzę odpowietrzenie skrzyni korbowej | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-05-2015, 21:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdź jeszcze czy nie wypadł Ci czujnik pedału sprzęgła, wystarczy nachylić się w miejscu na nogi kierowcy i zobaczyć czy nad pedałem sprzęgła nic tam nie "dynda" swobodnie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2015, 06:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Konkretnie chodzi o to;
 
 
 
 
Co do sprzęgła, spróbuj "na postoju" się nim pobawić tzn czy jednoznacznie odcina napęd, jak "wysoko zabiera", i jakie falowanie, wszystko to raz z wciśniętym hamulcem, raz nie,..
 
 
Niektóre diagnozy bez pacjenta, jego morfologi i dodatkowych badań są  .... trudne    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Yochimu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2015, 20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czujnik pedału sprzęgła jest okej... Brak zmian przy wciskaniu sprzęgła jeśli chodzi o falujące obroty. Na postoju skoki skoki do 2-3 tys. się nie pojawiają.
 
Wyczyściłam dzisiaj benzyną ekstrakcyjną w sprayu zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej - zero zmiany.  Uważam, że podciśnienia są ok. Dodaję zdjęcie przepustnicy:
 
 
  
 
 
Jeden z przewodów podciśnienia jest zaślepiony, jeśli dobrze pamiętam to dolny. Po zdjęciu zaślepki obroty rosną jeszcze wyżej (na wolnych). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |