| 
		Spalający się bezpiecznik od pompy paliwa | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 zelpenek  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 9 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2013, 19:43   Spalający się bezpiecznik od pompy paliwa
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
Tak jak w temacie dzisiaj jadąc z trasy 2 razy spalił mi się bezpiecznik od pompy paliwa. 
 
Można coś samemu na to poradzić ewentualnie posprawdzać czy trzeba oddać auto do mechanika? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2013, 20:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Masz jakieś zwarcie bądź pompa jest zatarta i powoduje zbyt duże obciążenie dla elektryki.
 
Jeśli potrafisz to zajrzyj do TISa, poszukaj schematu obwodu pompy i sprawdź przewody, być może to tylko zwarcie, w najgorszym przypadku pompa do wymiany    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wąski  		  
		 
         & Wąska
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-06-2013, 11:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A mocno masz zassany korek wlewu?? Mi paliło bezpieczniki i później pompę jak miałem zapchane odpowietrzenie baku. | 
             
						
				_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
 
 
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody   
 
Coś do zabawy... jakieś AMG... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-04-2015, 15:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie wiem dlaczego ale u mnie ostatnio też spalił się bezpiecznik od pompy paliwa. Nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu, stało się to po raz pierwszy. Wymieniłem spalony bezpiecznik i pompa działa. Jeżeli sytuacja się powtórzy pewnie będzie trzeba szukać przyczyny. zelpenek, dawno nie zaglądał na nasze forum, więc pewnie nie dowiem się co było u niego przyczyną przepalającego się bezpiecznika pompy i czy rozwiązał problem. wąski, gdzie znajduje się dokładnie odpowietrzenie baku? Czy jest jakaś reguła ile mniej więcej wytrzymuje pompa paliwa w Pumach? | 
             
						
				_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek.    http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
 
 
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-04-2015, 19:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Podam Ci przyczynę bo miałem to samo - siada pompa paliwa    Przepalił się w trakcie jazdy czy zaraz po włączeniu zapłonu? Bo u mnie zaczęło się od właśnie od tego, że przekręciłem zapłon, auto odpaliło ale zgasło po sekundzie i kręciłem kręciłem ale nie odpalało. W końcu zajarzyłem, że po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy i okazało się, że bezpiecznik spalony. Założyłem nowy i wszystko było ok przez 2 miesiące, a potem przepalał się notorycznie ale zawsze podczas startu pompy. Podłączyłem się amperomierzem w miejscu bezpiecznika i przy starcie prąd dochodził do 16A, a na końcu pompa prawie w ogóle już nie startowała lub pracowała "na zwarciu". 
 
Wymieniłem pompę (via mechanik bo niestety trzeba wymontować bak) i teraz wszystko jest ok    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-04-2015, 20:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dukes napisał/a: | 	 		  | Bo u mnie zaczęło się od właśnie od tego, że przekręciłem zapłon, auto odpaliło ale zgasło po sekundzie i kręciłem kręciłem ale nie odpalało. W końcu zajarzyłem, że po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy i okazało się, że bezpiecznik spalony. | 	   Dosłownie opisałeś mój przykład. Mam jednak nadzieję, że Twój czarny scenariusz się u mnie nie sprawdzi.    Pytam na zapas: jakiej firmy kupić pompę paliwa, jakie mniej więcej to koszty łącznie z wymianą? | 
             
						
				_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek.    http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
 
 
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-04-2015, 20:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety na 99% się sprawdzi bo w Pumce układ zasilania pompy obejmuje tylko przekaźnik    bezpiecznik    wyłącznik uderzeniowy    pompa paliwa. Przekaźnik jest sterowany z ECU, nic więcej po drodze nie ma. I generalnie nawet jeśli chciałbyś posprawdzać połączenia przewodów to i tak trzeba bak wyjąć bo wtyczki nie wypniesz spod kanapy bo otworek na gumową przelotkę jest po prostu za mały, a druga sprawa, wtyczka jest kilka milimetrów od podłogi pod kanapą i nie da jej się wypiąć. 
 
Ja kupiłem pompę Magneti Marelli i wszystko działa jak należy ale niestety piszczy, podobno w Fiatach to normalne, a pompa jest włoskiego producenta (chociaż wyprodukowana w chinach, jak wszystko).
 
Generalnie jakiś czas temu były na allegro pompy Visteon w cenie około 160 zł. Visteon to taki amerykański Motorcraft więc na pewno godne polecenia. U mnie wymiana kosztowała 100 zł za robocizne i zdaje się 80 zł za pompę więc tragedii nie było. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-06-2015, 10:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety przedwczoraj sytuacja z przepalonym bezpiecznikiem się powtórzyła.    Bezpiecznik wymieniony, pompa chodzi ale póki co w dalszą trasę się lepiej nie będę wybierał.    Szkoda, że w Pumie jest taki trudny dostęp do pompy paliwa, wtyczki i przewodów. | 
             
						
				_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek.    http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
 
 
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-06-2015, 11:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sprawdź czy nie masz gdzieś wiązki przetartej | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-06-2015, 13:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | całą, czyli od pompy do skrzynki bezpieczników. lewy próg | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-06-2015, 19:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szukaj nowej pompy, dobrze Ci radzę    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |