| 
		Zagotowany płyn chłodniczy... | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 20:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kapuju napisał/a: | 	 		   	  | Venom_4x4 napisał/a: | 	 		  Google poczytaj      
 
 | 	  
 
 
czyli blefowałeś? | 	  
 
A czemu miałbym blefować?  Zła porada? W necie artykułów sporo, może ktoś opisze to tak, że kolega wątpliwości miał nie będzie. Dodatkowo podszkoli się. 
 
Złe sposoby sprawdzenia podałem? | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 22:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | markko napisał/a: | 	 		   	  | temek15 napisał/a: | 	 		  | Znajomy stwierdził, że nie działa termostat, ponieważ jak auto chwile pochodzi to grzeje się także chłodnica | 	   czyli termostat jest otwarty i wali na duzy obieg wody, ja sie przychylam do wypowiedzi Venoma uszkodzony wirnik w pompie wody. Przy uszkodzonym zaworze nagrzewnicy nie zagotowałby sie płyn. | 	  
 
 
Ja miałam podobnie jak Ty, tyle, że zauważyłam wskaźnik temperatury i nie doprowadziłam do strzału korka    Stawiam, że markko może mieć rację. Ja miałam połamane łopatki w pompie wody, a wszyscy na około (mechanicy) twierdzili - uszczelka, ale ja się nie poddałam. Dla pewności sprawdziłam u jednego mechanika testerem obecność spalin w płynie chłodniczym - spalin nie było. Byłam przy wymianie pompy - jest trochę roboty, ale da się     A termostat można wymontować i sprawdzić przecież łatwo. | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kapuju  		  
		 
         Fiesta MK5 z sercem Pumy
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 22:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sam osobiście wole objawów szukać pod konkretny silnik lub auto bo co mi po tym że przeczytam o objawach astry ropniaczka jak mam pume i nie wszystko będzie się zgadzać. Myślałem że masz jakieś doświadczenia w tym temacie | 
             
						
				_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu. 
 
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
 
								~Marek Hłasko | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 22:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Termostat pewnie masz dobry. Po prostu silnik szybko się nagrzewa i otwiera duży obieg, ale że pompa słabo tłoczy to się silnik przegrzewa. płyn zbyt wolno przepływa przez silnik i chłodnicę, przez co nie stygnie wystarczająco szybko.
 
 
Kapuju, objawy padniętej pompy w każdym aucie są podobne, bo konstrukcja silnika też jest podobna. pompa może być inaczej napędzana np paskiem rozrządu a nie paskiem napędowym (wieloklinowym) ale pełni te same funkcje.
 
Wymiana pompy to co innego - trzeba szukać pod konkretny silnik. | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 temek15  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 22:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po cichu mam jednak nadzieje, że to będzie termostat (koszt naprawy). Choć w sumie już wole zapłacić za tą pompę niż żeby okazało się, że uszczelka głowicy jest uszkodzona. 
 
 
No i chyba będę musiał zakupić taki tester i sprawdzić. | 
             
						
				_________________ Dziękuję za uwagę! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 22:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | spaliny czuć jak są w płynie | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 temek15  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 22:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czuć je będzie cały czas? Czy muszę dopiero rozgrzać silnik? | 
             
						
				_________________ Dziękuję za uwagę! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 22:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | generalnie cały czas | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 temek15  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 22:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jutro sprawdzę. Oby to nie był koniec mojej pumci | 
             
						
				_________________ Dziękuję za uwagę! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 22:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               temek, martwisz się na zapas. zrób co trzeba, potem gdybaj. uszczelki tak od razu ci nie wydmucha.
 
 
spalin czasem nie czuć jak masz "pachnący" płyn, ale na pewno zaobserwujesz bańki w zbiorniczku (ale to nie coca cola - szału nie będzie) | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 temek15  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 23:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Moje zmartwienie wynika zapewne z tego, że mój tata miał podobną sytuację z fordem mondeo czego skutkiem była wymiana silnika. | 
             
						
				_________________ Dziękuję za uwagę! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 23:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               termostat nawet jak uszkodzony to nie zagotuje silnika. ciesz się że kompresja Ci chłodnicy nie rozwaliła     | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 23:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a ja jeździłem z tak schetaną pompą wody, że mechanik stwierdził że takiego szrotu to jeszcze w rękach nie miał.
 
 Co 80km wlewałem bańkę wody (zazwyczaj jak nawiew przestał grzać albo kałuża pod autem sięgała do progu kierowcy) i głowica nie ucierpiała.
 
Nie ma reguły, poza tym uszkodzenie głowicy nie zawsze jest spowodowane akurat tym ostatnim przegrzaniem. czasem to ostatnie zagotowanie wody po prostu ujawnia wcześniejszą usterkę. | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 temek15  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 23:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Najlepsze jest to, że stało się to podczas I jazdy od mechanika..    | 
             
						
				_________________ Dziękuję za uwagę! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2016, 23:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Znajomek w ten sposób zabił MK 6 MS EDITION RQB wirnik w pompie wody    | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |