Przesunięty przez: Gaydek 02-09-2016, 13:31		 | 
	
			Kluczyk | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Zdzichu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-08-2016, 22:59   Kluczyk
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam mam PUMCIE 3 dni i mam centralny zamek tylko nie na pilota chciałbym to zmienić na kluczyk z pilotem.Czytałem już tu w tematach o tym,na allegro znalazłem dwa rodzaje kluczyków z dwoma przyciskami i trzema,pytanie jest takie który mam kupić  dodam jeszcze ze to na podczerwień obok lusterka jest a FORD jest z 98 r.Prosiłbym żeby mnie ktoś olśnił co ze zwykłego kluczyka mam przełożyć do tego którego zakupie i co jeszcze musze kupic zeby to chodziło za odpowiedz z góry dziękuje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ema88  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Melina Blue 
                  Dołączyła: 27 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-08-2016, 21:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie kupuj nic. Idź do elektromechanika w jakimś warsztacie, powiedz, że masz centralny a chciałbyś na kluczyk, to ci za 300 zł zrobią. Przynajmniej ja tyle płaciłam u siebie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zygiboos  		  
		 
         Obecnie: ST220 i Cougar
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2016, 20:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W Pumach w tym roczniku były kluczyki IR, nie radiowe. 
 
 
Po zakupie dowolnego fordowskiego pilota IR trzeba go zestroić z autem:
 
 
 
Otworzyć zamek pojazdu
 
Przekręcić kluczyk zapłonu na położenie '1'
 
Zaświeci się lampka na tablicy rozdzielczej 
 
w ciągu 10 sekund
 
Wyłączyć zapłon Wyjąć klucz 
 
W ciągu 5 sekund 
 
Ustawić pilota na odbiornik pracujący w podczerwieni (przy lampce w podsufitce) 
 
Nacisnąć i przytrzymać programowany przycisk na pilocie 
 
W ciągu 20 sekund
 
Kiedy zacznie migać lampka na pilocie, nacisnąć inny przycisk od 3 do 5 razy Zwolnić oba przyciski Lampki zabezpieczenia i pilota będą migać 5 razy Wskazuje to, że pilot został pomyślnie zaprogramowany.
 
 
Powtórzyć procedurę dla wszystkich pozostałych pilotów 
 
Włączyć zapłon 
 
Wyłączyć zapłon | 
             
						
				_________________
  
 
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zdzichu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2016, 20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Część Zigiboos czyli jeżeli kupię na allegro dowolny kluczyk bo są z dwoma przyciskami i trzema to oba dam radę zaprogramować i jeszcze jedno pytanie kupując dowolny kluczyk nie muszę zmieniać stacyjki ani zamków.Sory może to głupie pytanie ale jestem z tego zielony.Z góry dzięki za odpowiedź. 
 
 
[ Dodano: 04-09-2016, 09:08 ]
 
Ponawiam temat prosze o podpowiedzi z tym kluczykiem z gory dzieki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-09-2016, 14:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeżeli miałeś 'z dwoma' przyciskami (masz takie ciemne jajo w lampce w podsufitce) to masz pilot na podczerwień (z diodą IR). Kluczyk 'na 3' przyciski jest radiowy (inna centralka, inny typ komunikacji). Wszystkie fordy mają na necie rozpisane procedury kodowania. np: http://forum.fordclubpols...ead.php?t=61142
 
 
inną sprawą jest zaprogramowanie immobilizera w kluczyku po jego dorobieniu do zamka
 
 
dzisiaj sprawdzałem sposób z tego linka i pilot zaprogramowany    | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zdzichu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-09-2016, 16:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ale ja mam zwykły kluczyk bez przycisków zamykam auto poprzez drzwi na allegro do kluczyki z pikotem i moje pytanie jest taki czy jak kupie taki kluczyk to muszę zmieniać stacyjke i zamki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-09-2016, 18:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zdzichu, po pierwsze na forum piszemy w języku polskim, uwzględniając jego interpunkcje.
 
 
Co do rodzaju pilota nie pomogę, ale to chyba logiczne, że po zakupie używanego kluczyka istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że trafisz w identyczny wzór kluczyka jak Twój, inaczej zamki i kluczyki byłyby bez sensu. Musisz dokupić wtedy surowy grot do kluczyka i przejść się do punktu dorabiania kluczy w celu skopiowania wzoru z Twojego kluczyka. 
 
 
Jeśli kluczyk będzie już się kręcił w stacyjce to pozostaje kwestia, którą poruszył Venom_4x4, a mianowicie immobilizer. Jest to zabezpieczenie elektroniczne polegające na uniemożliwieniu uruchomienia silnika kluczykiem, który nie jest zapisany w pamięci ECU. W kluczyku znajduje się "pastylka", tzw. transponder, który w dużym uogólnieniu posiada niepowtarzalny kod, który po włożeniu kluczyka do stacyjki jest odczytywany i porównywany z tym zapisanym w pamięci ECU. 
 
I dodam, że nie ma to nic wspólnego z zakodowaniem pilota do otwierania/zamykania zdalnie drzwi.
 
 
Immobilizer programowany jest w Fordzie w systemie PATS i jest to co prawda do wykonania w warunkach domowych wykorzystując program Forscan z rozszerzoną licencją i urządzenie zwane ELM 327, jednak bez wiedzy z zakresu obsługi tego programu, bardzo trudne.
 
Istnieje jeszcze druga opcja, sklonowanie pastylki z Twojego pierwszego kluczyka, ale zdarza się, że taki kluczyk nie zawsze działa prawidłowo.
 
 
Podsumowując, kup sprawny pilot IR i udaj się z nim do punktu dorabiania kluczy samochodowych, resztę wyjaśnią Ci na miejscu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zdzichu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-09-2016, 19:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Oki sorki za te interpunkcje. Postaram sie kupić sprawny kluczyk i udam się by dorobić ten grot.Mam nadzieję,ze kupie sprawny,dzięki za podpowiedzi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-09-2016, 20:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dukes, muszę sprawdzić, ale programowanie immobilizera też powinno dać się zrobić samodzielnie. W escorcie na ecc4 odbywało się to mniejwięcej tak: Wsadzałeś matkę, przekręcałeś, dioda na zegarku zaczynała świecić się światłem ciągłym, wyciągałeś matkę, wsadzałeś kluczyk, przekręcałeś kilka razy i było gites.
 
 
Edit: Wyszperałem taki opis kodowania kluczyków 
 
pierwsze zdjęcie z instrukcji to rozkodowanie, następne to kodowanie.elektroda | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-09-2016, 22:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Venom_4x4, do każdego Forda (no może nie tych najnowszych) da się dopisać kolejny kluczyk o ile ma się swoje dwa, które umożliwiają uruchomienie auta    Procedura jest wtedy bardzo prosta, ale Zdzichu ma tylko jeden kluczyk więc ta opcja odpada    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-09-2016, 23:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               aa widzisz! jakoś w pierwszym poście nie doczytałem że ma tylko jeden kluczyk. Pytał o kluczyk z pilotem to się pisało o pilocie. immo wyszło jakby "przy okazji"     | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zdzichu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2016, 19:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Chciałbym sprostować, że mam dwa kluczyki tylko zwykle bez pilota,a na allegro są tylko z trzema przyciskami,a te podobno są do centralnego radiowego,a IR to jest z dwoma przyciskami,a takiego nie mogę dorwać nigdzie😩 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2016, 20:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A jesteś pewny, że masz zamontowany sterownik centralnego zamka na pilot ?
 
Proponuję przejrzeć wcześniejsze tematy, posty na forum. Będziesz wiedział do czego (ewentualnie?) szukasz kluczyka. Pomaga forumowa opcja "Szukaj". np --->centralka    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez leman 06-09-2016, 21:15, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Zdzichu  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 27 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: ŻYWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2016, 21:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Część a jak to sprawdzić czy mam centralke na pilota,powiem szczerze z elektryki i elektroniki jestem ciemny.Co mam sprawdzić na tej centralke,są tam jakieś oznaczenia? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2016, 21:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | leman napisał/a: | 	 		  | Pomaga forumowa opcja "Szukaj". np --->centralka | 	  
 
albo jak Ci proponowano
 
 	  | Ema88 napisał/a: | 	 		  Nie kupuj nic. Idź do elektromechanika w jakimś warsztacie, powiedz, że masz centralny a chciałbyś na kluczyk, to ci za 300 zł zrobią. Przynajmniej ja tyle płaciłam u siebie    | 	 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |