| 
		Ultradźwiękowy czujnik parkowania | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Hurpo  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2016, 18:33   Ultradźwiękowy czujnik parkowania
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Moja Puma wyposażona jest w fabryczny czujnik parkowania. Niestety nie działa. Szukam wszelkich informacji na ten temat. Czy ktoś z Was ma takie ustrojstwo i wie od czego zacząć naprawę? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2016, 19:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wyręczę lemana   
 
 
Poniżej schematy połączeń. Zacznij od sprawdzenia czy na module Parking Aid występuje zasilanie po włączeniu biegu wstecznego, pin 18 złącza C2100a.
 
 
  
 
 
  
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hurpo  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2016, 19:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wielkie dzięki!
 
Powiedz jeszcze gdzie jest ten moduł. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2016, 19:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Obrazka nie znalazłem ale wg TISa moduł znajduje się za lewym boczkiem bagażnika. Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć fabrycznej instalacji w Pumie, powiedz mi czy gdzieś na suficie znajduje się wizualny wskaźnik odległości w postaci diod? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2016, 20:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hurpo, w instrukcji użytkowania jest niewiele 
 
 
 
Mogę się mylić! ale tu na forum nikt się nie "wychylił" z oryginalnymi czujnikami parkowania
 
 
Dukes; dozgonna  wdzięczność      | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez leman 27-10-2016, 20:42, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hurpo  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2016, 20:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W/g tej instrukcji wskaźnik znajduje się po lewej stronie, ale w mojej Pumie jest on centralnie nad tylną szybą. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2016, 21:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Generalnie TIS przewiduje kilka procedur serwisowych tego ustrojstwa, m.in Self-test czy reset urządzenia ale bez lokalizacji poszczególnych modułów ciężko będzie to wykonać. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hurpo  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2016, 17:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Moduł dostępny jest po zdemontowaniu lewej tylnej lampy. Wygląda na to, że coś tam było grzebane. Pod modułem jest zwinięta wiązka kabli, z której wychodzi jedna niepodłączona wtyczka i pojedyncza końcówka "męska". W module raczej wszystko podłączone. Dalsze działania będę prowadził jak się ociepli bo nie mam garażu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-10-2016, 21:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nawet nie wiedziałem że puma miała takie wynalazki.    Mógłbyś wrzucić fotki gdzie to jest zamontowane wewnątrz i na zewnątrz? | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2016, 01:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pomijając wersje limitowe, do standartu Pumy oferowano tzw. "opcje, wyposażenia dodatkowego". Zmieniały się one podczas 4 lat produkcji, a niektóre przechodziły w standard (np radio od 1000 do 6000CD, 7000 RDS-EON). Dodatkami tymi były min.w różnym okresie ;
 
-klimatyzacja,
 
-poduszka powietrzna pasażera,
 
-ABS, na początku dla wersji 1.4, 
 
-aluminiowe obręcze kół F1,
 
-nakładki progów z logo Puma (różne, oryginalne były aluminiowe, potem były plastikowe),
 
-dźwignia hamulca ręcznego (oryginalna była aluminium),
 
-czujniki parkowania,
 
-bagażnik dachowy
 
-Ford "telefon kompaktowy" potem telefon GSM Ford.   (źródło w/w ;FPOC) .
 
Większość z "opcji dodatkowych" było montowane w serwisach dilerów, zgodnie z zaleceniami i procedurami Forda (niektóre z tych procedur udostępnił w Technical Information System). Dilerzy montowali w Pumie też takie oryginalne perełki, jak szyberdach!, o czym jest tu na Forum.
 
Co do Parking Distance Control, w tamtym czasie (1998-2001) Ford stosował w Mondeo i Focus'ach system Boscha Parkpilot URF4 (--->nr.katalogu Bosch-0263009134 , choć to samo jest też pod innymi nr.katalogowymi , gdy było montowane w Oplach czy VW !?).
 
Głośnik-buzer z diodowym wyświetlaczem był montowany na "tylnym słupku" (C-pillar trim), co obrazuje instrukcja obsługi Pumy z 2000r. Sterownik-kontrolka montowana była poniżej, za plastikowym, tylnym bocznym panelem. 
 
Dlatego uważam, że tylko taki zestaw można nazwać oryginalnym dla Pumy. Inny to indywidualny tiuning    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2016, 10:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No właśnie zauważyłem, że to ten bosch'owski z mondeo    Myślę że dołożenie takiego bajeru nie powinno być trudne. Przydało by się tylko zdjęcie i ewentualne zwymiarowanie gdzie to zamontować na słupku żeby wyglądało "fabrycznie"   
 
 
Ten dealer'owski szyber widziałem, niestety nie uważam tego za dobry pomysł. To po prostu dziura wycięta w dachu. Szkoda że ford nie wypuścił fabrycznego szyberdachu. Wytłoczony szyber to inna bajka niż ten wycinany wyrzynarką.
 
Bagażnik dachowy jest śmieszny w pumie. Albo inaczej: Puma śmiesznie z nim wygląda     
 
Wajchę ręcznego przytulę kiedyś. Nakładki alu na progi też bym u siebie widział   
 
 
Teraz to już nie zdążę, ale na wiosnę zaczynam zakładać różne dodatki. Pilot do radia już czeka, podświetlenie schowka mogę mieć od ręki. 
 
Było w pumie oryginalne podświetlenie nóg? | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hurpo  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-11-2016, 22:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moduł już działa   
 
Rzeczywiście nie było zasilania z lampy cofania. Był dolutowany przewód ale lut okazał się "zimny". Teraz wszystko jest O.K. Dzięki Dukes!
 
Ten lut świadczy, że faktycznie montował to jakiś dealer (fabrycznie na pewno byłaby jakaś złączka w lampie), ale całkiem przyzwoicie (oprócz tego nieszczęsnego lutu). 
 
 
[ Dodano: 04-12-2016, 11:32 ]
 
Na prośbę Venom_4x4 zamieszczam fotki "cofacza"
 
 
Po wpisaniu VIN na stronie FordEtis  pokazuje się m. in. informacja:
 
Z czujnikiem odlegl. przy cofaniu, więc wygląda na to, że czujnik zamontowany był fabrycznie.	 
	 
	
	
	
	
		
	
		DSC00113_2.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 39 raz(y) 46,08 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		DSC00112_2.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 21 raz(y) 44,9 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		DSC00114_2.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 47 raz(y) 45,77 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		DSC00110_2.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 39 raz(y) 44,46 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		DSC00108_2.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 25 raz(y) 44,75 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		DSC00107_2.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 24 raz(y) 45,09 KB | 
	 
	 
	 
		
	
		DSC00109_2.jpg
  | 
	 
	
		  | 
	 
	
		| Plik ściągnięto 31 raz(y) 41,74 KB | 
	 
	 
	 
	
		
 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2016, 11:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ladnie wyglada,bo nie rzuca sie w oczy | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |