Przesunięty przez: Gaydek 24-09-2017, 09:26		 | 
	
			Temperatura | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 lukaszg94  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Melina Blue 
                  Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Baranówka 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 22-09-2017, 13:43   Temperatura
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Cześć. Kilka dni temu zakupiłem pumę 1.7 w gazie. Mam mały problem z temperaturą. Podczas jazdy jest wszystko ok. Wskazówka temperatury utrzymuje się na środku, lecz gdy stoję w korku wskazówka skacze dość wysoko. Mieści się w granicy normal, ale jest blisko czerwonej kreski. Najlepsze jest to, że gdy jadę później normalnie czyli w korku nie stoję, to wskazówka wraca do pozycji środkowej. Chciałbym się dowiedzieć co to może być. Do mechanika jestem umówiony dopiero na przyszły tydzień. Z góry dzięki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukaszg94  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Melina Blue 
                  Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Baranówka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-09-2017, 14:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeśli tylko termostat, to byloby dobrze. Zobaczymy co mechanik powie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lukaszg94  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Melina Blue 
                  Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Baranówka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-09-2017, 15:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak tak. Płyn jest w porządku. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-09-2017, 20:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja widzę tu nieco inny problem. "Podczas jazdy wszystko jest ok" - wiec pracuje duży obieg. Na małym temperatura byłaby wysoka.
 
" lecz gdy stoję w korku wskazówka skacze dość wysoko" - w zasadzie poprawnie. w korku chłodzenie jest słabsze więc temperatura rośnie.
 
Obstawiam zasyfioną chłodnicę.    | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-09-2017, 07:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wg mnie Venom_4x4 masz rację. Z tym, że 	  | Venom_4x4 napisał/a: | 	 		  | Obstawiam zasyfioną chłodnicę. | 	  bardziej prawdopodobne jest; "zasyfiona pompa"  która ma niewystarczającą wydajność przy niskich obrotach (jazda w korku!) 
 
Precyzyjniej acz ogólniej będzie zasyfiony układ chłodzenia ... cały     
 
 
lukaszg94; a wentylator chłodzenia masz sprawny? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-09-2017, 11:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Venom_4x4, duży obieg niby działa, ale wcale nie musi działać do końca sprawnie poprzez termostat, który może nie otwierać się "na całość" - może być uszkodzony lub zakamieniony. Tak jak pisze leman, sprawdziłbym jeszcze wentylator czy działa. | 
             
						
				_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek.    http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
 
 
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Venom_4x4  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-09-2017, 17:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Leman, w sumie racja. jak chłodnica zawalona to pompa też może być, tyle że często jest tak, że pompa wody jest już "któraś z kolei" bo szły do wywalenia przy wymianie rozrządu, a chłodnica jak nie ciekła to była nie ruszana od nowości.
 
 Termostat też może dawać podobne objawy, tyle że temperatura byłaby przesunięta o stałą wartość. Po nagrzaniu mały obieg praktycznie cały czas jest zamknięty, a co za tym idzie, jeżeli został by częściowo otwarty a duży nie w pełni się otwarł to ustaliła by się stała wartość obiegu i temperatura była by podwyższona, ale stała podczas jazdy. w korku wiadomo - rosła by szybciej i wyżej niż w normalnych warunkach.
 
Co do wentylatora - sprawdzić warto jednak, dopóki temperatura nie przekroczy wartości progowej układ ma chodzić na chłodzeniu biernym. | 
             
						
				_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
      Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
  |