| 
		Puma straciła na mocy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-09-2014, 21:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dukes napisał/a: | 	 		  Rozrząd da się sprawdzić dość łatwo ale trzeba ściągnąć pokrywę zaworów. Wtedy należy wykręcić świecę z pierwszego cylindra włożyć tam cienki śrubokręt lub twardy patyk i tak kręcić wałem korbowym aby tłok znajdował się w górnym martwym punkcie. Należy wtedy zobaczyć czy nacięcia, które znajdują na końcu wałków rozrządu (od strony cewki zapłonowej) są poziomo i równolegle do głowicy. Jeśli tak to rozrząd jest ustawiony prawidłowo    | 	   ustawiałes tak rozrzad w pumie?
 
 	  | trojan6 napisał/a: | 	 		  | Mówisz tutaj też można szukać tropu | 	  Możliwe | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-09-2014, 22:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie no ustawia się na blokady bo jak odkręcisz koło pasowe wału korbowego to się wszystko rozjedzie, na wale nie ma klina i koło zębate na którym pracuje pasek rozrządu obraca się jak chce    Ale w ten stosunkowo prosty sposób, który opisałem wcześniej można po prostu sprawdzić czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-09-2014, 07:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak, wiem ale opisałes sposób taki w którym trzeba rozpinać rozrząd. | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-09-2014, 18:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A co Ty chcesz rozpinać przy sprawdzaniu ustawienia rozrządu opisanym przeze mnie sposobem?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-09-2014, 21:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               yyy, true zareciłem sie     | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-09-2014, 18:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Puma wróciła od mechanika. Niestety ten nic nie zrobił.
 
Jak sprawdzić czy któraś poduszka skrzyni/silnika nie jest do wymiany? Da się w ogóle? | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-09-2014, 10:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | da się. Reczny i próba ruszania na półsprzegle, takie szarpanie. Wtedy widać jak bardzo pracuje silnik. najlepiej to na kanale zrobic no,  ale jak to obok auta z otwartą maską. | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-10-2014, 12:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gazownik przy okazji wymiany filtrów gazu stwierdził, że przyczyną szarpania w Pumie może być cewka zapłonowa.
 
 
Auto przez chwilę po starcie, dopóki silnik się nie nagrzeje jakby mniej szarpie.
 
Oczywiście po nagrzaniu tak samo na gazie i benzynie.
 
Czy zakup używanej oryginalnej cewki ma sens na krótką metę czy też nie bawić się lepiej od razu nową?
 
 
Czekam na komentarze. | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-10-2014, 09:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | od razu nowa jak jest kasa,bo wiele pum niestety ma problemy z cewkami i latwo trafic na zuzyta juz uzywana część. | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xEndriuux  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-10-2017, 19:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Podepne się pod temat, mam taki oto problem:
 
pumka jest zmulona na niskich obrotach, praktycznie słabo się rozpędza, dopiero od 3,5tyś obrotów ewidentnie ożywa.
 
proszę bardzo o sugestie. 
 
 
[ Dodano: 15-10-2017, 11:46 ]
 
to jak będzie pomoże ktoś coś ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hurpo  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-10-2017, 17:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja walczyłem dłuuugo z szarpaniem silnika link. Jedną z prób jakie przeprowadziłem było odłączenie wtyczki zaworu VCT. Wtedy auto właśnie było zmulone na niższych obrotach. Sprawdź u siebie czy działa ten system | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2017, 17:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u nas pomogła wymiana kabli WN | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2017, 18:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zabrzmi to maniakalnie     , ale sugeruje zacząć od  ELM327 i FORScan'a . 
 
Toż można zobaczyć  co się dzieje przy przejściu np. z 2500 obrotów na 4000 RPM z zależnościami temperatur, napięć, przepływów...A przynajmniej będzie można te pierdoły wykluczyć, jak jest dobrze | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |