Otwarty przez: Gaydek 27-12-2007, 19:19		 | 
	
			problem z silnikiem | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Jacek  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2006, 14:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Skuter81 napisałeś o zresetowaniu komputera przez odłącznie akumulatora. 
 
Tylko chyba nie wszyscy wiedzą co trzeba zrobić, aby się sam ponownie dobrze ustawił.
 
Metoda jest bardzo prosta.
 
1. wkładamy akumulator i go podłączamy 
 
2. następnie odpalamy autko
 
3. zostawiamy go na luzie i pod żadnym pozorem nie dodajemy gazu
 
4. czekamy aż silnik złapie temperaturę tak aby włączył się wiatrak i niech tak chwilke pochodzi.
 
Dopiero wtedy prawidłowo ustawił się komp w aucie i możemy jechać. 
 
 
PS: Dla tych co mają założony Gaz tak jak Ja     
 
   „ROBIMY TO ZAWSZE NA ETYLINIE, NIGDY NA GAZIE!!!!!! 
 
 
"GAZ" – czytaj LPG, piszę bo wiem że mi tu zaraz będą od napojów wyskokowych wyjeżdżać 
 
             Nigdy takimi napojami nie gardzę     | 
             
						
				_________________ www.nieruchomosciwysocki.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2006, 14:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jacek, Ciekawe kiedy Ci sie wentylator wlaczy mi sie nigdy nie wlaczyl nawet w upaly a co dopiero teraz. | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jacek  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2006, 18:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jakoś mi się nie chce wierzyć, że nigdy Ci się nie włączył wentylator. 
 
Nie znam takiego samochodu w którym by się nie włączył sprawny wentylator w upał w dodatku gdy auto stoi w miejscu z pracującym silnikiem.
 
Może jest niesprawny. 
 
Dobra OK. mniejsza z tym | 
             
						
				_________________ www.nieruchomosciwysocki.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2006, 18:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jest sprawy. Bo dzial i sprawdzalem go. Nigdy nie podniosla mi sie temperatur wiecej nzi normalan temperatura pracy silnika. | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SKUTER81  		  
		 
         SKUTER
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Cieszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2006, 18:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie zgadzam się-w instrukcji pisze że komputer sam sie ustawi po przejechaniu ok 8 kil.-wiec mozna od razu jezdzic-w praktyce wyglada to tak że silnik pracuje przez te pierwsze 8 kilometrów trochę nie równo np przy wcisnietym sprzegle np na światłach-w instrukcji pisza że to normalna sprawa i że nie musimy się martwić i nic robić!!!!!!!-miałem tak w fiescie 98r.i w pumie 1.7 97r-więc jest to sprawdzone w praktyce.....co do postoju to na luzie i czekanie dziwne-może tak samo się silnik ustawi ale uwazam że postepowanie zgodnie z instrukcją forda jest lepsze i bezpieczniejsze-silnik sam sobie potestuje ustawienia i najlepiej zrobi to w zmiennych warunkach czyli w czasie jazdy-kiedy wiadomo że silnik mamy perfekcyjnie ustawiony?-gdy jedziemy z predkoscia powyżej 10km/h na godzinę na luzie obroty powinny wynosic kolo 1100obr/min a jak zatrzymiemy sie to 900obr/min-jeżeli sie tak zachowuje puma to macie wszystko super-bierze sie to z tego że wasz puma wie że jest w ruchu i dodaje sobie obr. aby wspomaganie dobrze działalo i wogóle potrzymanie wszystkiego.....a gdy stanie obroty sobie spadaja na 900-tak powinno byc!!!!!!!!! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2006, 19:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | SKUTER81, Ale ja mam czasami obroty okolo 1200obr/min wiec o jakies 100 za duzo chyab ze to bald obrotka. | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SKUTER81  		  
		 
         SKUTER
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 10 Gru 2005 Posty: 83 Skąd: Cieszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2006, 08:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1200obr chyba że na ssaniu rano.....(albo jak jedziesz 100km/h i wrzucisz luz wtedy obroty sa wlasnie 1200 ale jak sie zatrzymiesz to musza spasc na 900)!-normalnie wszystkie auta mają obr. ustawione na 900 jak stoja! aha jeszcze jeden maly test na ustawienie silnika-na luzie na postoju włacz np klime-obroty powinny spasc na ok 750(duze obciazenie dla silnika)ale po sekundzie komputer powinien sobie sam dodac gazu i znow obr powinny byc na 900!tak samo dzieje sie przy ogrzewaniu szyby przedniej(jesli macie)!jak wlaczymy ogrzewanie. silnik musi prygasnac-olbrzymi pobor pradu ale po chwili sobie wyrowna na 900-jest to tez test czy wam dzilala szyba przednia-jak przydusi silnik to wiadomo ze dziala....
 
Aha spotkamy sie na zlocie wiec beda dyskusje.....ja pojade droga katowicka z Cieszyna(tam mieszkam) do Katowic-chciałbym dołaczyc do gruby w Zoarach lub 
 
Gliwicach-gzdies na drodze głównej | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2006, 22:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | SKUTER81, nie wszytskie mają 900 - zazwyczaj im większy silnik tym obroty niższe. | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Shakira [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-10-2006, 01:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u mnie jest dokladnie tak samo jak to pan skuter81 opisal wiec sie potwierdza,na luzie na postoju 900,przednia szyba tez muli obroty,klima tez muli,ale pozniej sie wyrownuje, troche | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 konri87  		  
		 
         & Magda
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Dołączył: 28 Kwi 2006 Posty: 519 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-10-2006, 10:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pani PUMASEK w takim razie jest u Pani wszystko OKEY   
 
Pan SKUTER81 wie co mówi   
 
 
Dobrze gada, polać mu    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jimmy7  		  
		 
         Jimmy7 PUMA 1,7 RS
  
                  Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2006, 00:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               widze ze niezle sie rozkrecil moj temat, ale nie na moj temat hehe    gdy zaczynalem pisac temat to rzeczywiscie puma zaczynala mnie denerwowac i mechanicy ktorzy nie potrafili powiedziec co jest a za porade brali tyle co adwokat ehhhh jestem zly.ogolnie to wymienilem sonde na uniwersalna 4 przewodnikowa co nei zmienilo praktycznie nic. ale wyczyscilem przeplywomierz i auto nagle odzylo jak nowe a juz mnie mechanicy na koszty szykowali a jedyny koszt jaki ponioslem to woda na umycie szczotki ktora czyscilem przeplywomierz   :D  jak na razie jezdze juz miesiac i smiga idealnie jedynie na zimnym silniku troche obroty skacza w okolicy 600-1100 obr ale i tak jest duzo lepiej jak bylo a i moc jest calkiem niezla bo 200 pod wiatr i w 4 osoby juz jechalem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Damian		  
		 
         Gość 
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-11-2006, 22:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | co do nierownych obrotow to proponowalbym sprawdzenie regulatora wolnych obrotow.moze tu tkwi powod. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jimmy7  		  
		 
         Jimmy7 PUMA 1,7 RS
  
                  Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-11-2006, 01:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tylko ze obroty skacza na zimnym silniku i to nie ciagle tylko na przyklad wrzucajac na luz obr spadna na 600 potem wracaja do 1100 potem na 600 znowu spadna po czym wracaja do 900 i juz wszystko jest w normie. na cieplym silniku te skaczace obr praktycznie znikaja. jedno co mnie dziwi to dziwny odglos od stozka ale tylko na zimnym silniku takie jakby dziwne syczenie jakby chcial powietrze a nie mogl ciagnac mimo ze filtr jest czysty.
 
 
jesli chodzi o filtr paliwa to jest nowka, swiece maja 35 tys a sa NGK platynowe wiec powinny byc ok, nie wiem jak kable, ale z wygladu wygladaja idealnie, swiece odkrecone opalone na kolor jasno brazowy a wiec chyba dobrze. 
 
Dzisiaj wlalem jeszcze paliwko 98 i rano jak odpale to zobacze moze tu byla wina slabego paliwa | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł  		  
		 
         ---------------
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 745 Skąd: HollyŁódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-11-2006, 17:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Jimmy7 napisał/a: | 	 		  | gdy zaczynalem pisac temat to rzeczywiscie puma zaczynala mnie denerwowac | 	  
 
 
Skoro Ci przeszło to można zamknąć a reszte możesz szukać na forum w aktualnych tematach. Niema sensu sie rozpisywać w jednym temacie o wszystkim jak masz multum tematów w których są opisane twoje problemy.
 
 
Co do obrotów to proponuje opcje SZUKAJ ! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |