Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 16:44		 | 
	
			Tarcie o nadkole podczas skręcania kół | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Jimmy7  		  
		 
         Jimmy7 PUMA 1,7 RS
  
                  Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2006, 02:19   Tarcie o nadkole podczas skręcania kół
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pume mam juz prawie 2 lata i w sumie nie przeszkadzalo mi to ale ostatnio zaczalem sie zastanawiac jaka jest przyczyna tarcia. otóż opony trą o nadkole gdy skręcam kierownicą do końca w lewo a w prawo jest ok i nic nie trze. wiem ze moja puma byla lekko uderzona w swojej przeszlosci ale powaznego dzwona nie miala wiec juz sam nie wiem. ostatnio mialem robioną zbieżność i nic. dalej trze. co prawda kola mam troche wieksze niz fabryczne ale jak mialem oryginalnme to tez tarły. co zrobić ? ma ktoś podobny problem, bo nie znalazlem nikogo takiego ? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gaydek 25-12-2006, 17:13, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł  		  
		 
         ---------------
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 745 Skąd: HollyŁódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2006, 10:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zmienić Pume    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Waluś  		  
		 
         Alfa...?! Yesss.... :-)
  
  
                  Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 1438 Skąd: HollyŁódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2006, 14:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przyczyn może być kilka - ale generalnie jest tak, że auto "lepiej skręca" w jedną stronę - chodzi tu o maksymalny skręt np.na parkingu - różnice mogą dochodzić nawet do jednego metra - z reguły jest to max.0,5m lewo/prawo (po okręgu). Jednakże większość aut ma już w miarę równy skręt    także trzeć nie powinno. Ogólnie masz coś nie tak - nie powinna trzeć Ci seryjna wielkość opon... 
 
Rada - wymienić Pumę na coś innego - np. PUMĘ...     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Passenger  		  
		 
          
                  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2006, 16:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeśli masz większe koła niż seryjne 15" z profilem 195/50 to wg Forda koła mogą obcierać. W katalogu zalecają do większych kół zakładać ogranicznik skrętu - Gaydek ma coś takiego przy letnich 16". | 
             
						
				_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 miro0906 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2006, 18:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie tarło przy wikeszysch oponach(205,55,15)a juz przy zmianie na 205/50/15 przestawalo 
 
czyl zauwazylem ze powodem tarcia moze byc wysokosc profilu opony | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł  		  
		 
         ---------------
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 745 Skąd: HollyŁódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-12-2006, 22:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie trze na 215/40 R16. Na zimowkach cos tam R14 nic sie nie dzieje    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2006, 01:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jimmy7,  a jaką masz szerokość felgi? | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Yamaha  		  
		 
         Back on the road :-)
  
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 240 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2006, 08:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czytacie, co Jimmy7 napisał? Oryginalne też mu tarły. To co, mniejsze ma założyć..? 
 
 
Swoją drogą, Jimmy, z ciekawości, 2 lata trą Ci opony a Tobie to nie przeszkadzało? Jak osiągnąć taki poziom zadowolenia z auta bez względu na wszystko? Ja też chcę!     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Snaco  		  
		 
         &Sadzik C4 VTS
  
  
                  Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2006, 09:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a moze ona ma tak nisko osadzoną pumę ze nawet 13 by mu tarły? moze to kwestia amorkó albo cuś? tak gdybam tylko.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jimmy7  		  
		 
         Jimmy7 PUMA 1,7 RS
  
                  Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2006, 12:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               amortyzatory mam sprawne szczegolnie z przodu bo bylem na kontroli. wlasnie oryginalne tez tarly ! co prawda oryginaly tarly delikatnie. dlaczego 2 lata nie narzekalem, poniewaz tarcie nie bylo az tak uciazliwe gdyz zadko skrecam do konca w lewo predzej w prawo kiedy sie wchodzi w ciasny zakret w prawo potrzebny jest skret a w lewo nie- naszczescie mamy ruch prawostronny hehe    teraz kiedy zalozylem 16 calowe felgi tarcie się nasiliło. ale moja rada taka to po prostu nie skrecac do konca w lewo    moze dystanse by pomogly ? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-12-2006, 13:17, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2006, 13:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jimmy7, a może zamiast tylko narzekać czytaj to co inni napisali? Boo pytał się o szerokość felgi (szerokość, nie średnicę!). Jak mamy Ci sensownie odpowiedzieć, skoro nie odpowiadasz na zadane pytania?
 
Najpierw napisz jakie masz dokładnie felgi (szerokość, ET, średnicę znamy), jakie założone opony   i dopiero wtedy będziemy się zastanawiać.
 
 
Aha, jeżdżę w lato na 16" (7x16, ET 16) i nie mam takich objawów, gdyby jednak choć przez chwilę było coś nie tak, nie ignorowałabym jak Ty. Pomysł z nie skręcaniem do końca w lewo      jest IMO dość kiepski.  Szczególnie, że ponoć na oryginałach też tak miałeś (BTW - Yamaha dobrze napisał, dziwne, że wcześniej Ci to nie preszkadzało). | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Snaco  		  
		 
         &Sadzik C4 VTS
  
  
                  Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2006, 15:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Jimmy7 napisał/a: | 	 		  | zadko skrecam do konca w lewo predzej w prawo kiedy sie wchodzi w ciasny zakret w prawo potrzebny jest skret a w lewo nie | 	  
 
 
to u Ciebie nie ma ciasnych zakrętów w lewo?   
 
 
nawet na jakis parkingach pod marketami gdzie czasem trzeba sie niezle pogimnastykować kierownica? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Snaco 20-12-2006, 15:37, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2006, 17:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Opoya napisał/a: | 	 		  | Aha, jeżdżę w lato na 16" (7x16, ET 16) i nie mam takich objawów, gdyby jednak choć przez chwilę było coś nie tak, nie ignorowałabym jak Ty. | 	  
 
 
Ja jeździłem na 16" (7,5x16) i nic nie tarło. 
 
 
Jimmy7 napisz jeszcze w którym miejscu ociera - jeśl to nadkole to na pewno da się lekko odgiąć. Każdy blacharz powinien to zrobić. A może po prostu mata z nadkola gdzieś sie odczepiła i haczy. | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jimmy7  		  
		 
         Jimmy7 PUMA 1,7 RS
  
                  Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-12-2006, 22:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               rozmiar felgi 7,5 x 16 wszystko sprawdzilem dzisiaj. trze nie do konca o nadkole lecz nie wiem jak to nazwac- o blache ktora oddziela kolo od komory silnika na wysokości mniej wiecej klockow hamulcowych i tam jest ladnie wyszlifowana gola blacha.
 
 
a dzisiaj pierwszy raz nie moglem zapalic pumy- byla ciepla stanalem pod sklepem i pol minuty krecilem. oj oj nie dobrze cos sie dzieje moze ktos pomoc ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-12-2006, 01:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wygląda na to, ze masz źle dopasowane ET felgi. Spróbuj założyć dystanse. | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |