Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
26-09-2007, 13:59
Poślizgi Pumą. Jak to robić? & Procedura startowa
Autor Wiadomość
Adias
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2007, 10:22   

Rozumiem ze w Pumie nie ma przycisku wylaczajacego TC?

Jezeli wyjmie sie bezpiecznik to wylacza sie TC razem z ABS?

Sorki za takie pytania, ale nie mam Pumy a zamierzam kupic :)
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 23-02-2007, 11:10   

tak wlasnie jest.....ale w bardzo prosty sposob mozesz sobie pociagnac kabelek do kabiny i zamontowac przycisk czy inny przelącznik.
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 23-02-2007, 11:56   

Raczej wyłącznik, bo jak wyłączysz TCS to wyłączysz też ABS, aby wzbudzić TCS & ABS trzeba i tak wyłączyć silnik. Zgadzam się, że dzięki temu wyłącznikowi jest mniej roboty niż z wyjmowaniem bezpieczników.
 
 
Paweł 
---------------

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 745
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 02-03-2007, 09:23   

E tam taka robota to 5 sekund.
Ja jak lunatykuje to czasami niechcacy wyciagam ten bezpiecznik.
 
 
 
COCKIN 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 83
Skąd: Bytom
Wysłany: 03-05-2007, 18:57   

Czy pumki 1,4 tez mialy TCS?
 
 
 
PanPrezes 
Foczka :)


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2007, 08:40   

A ja się ślizgam w ogóle bez ręcznego, a to ze względu na to, że w Foczce działa on tak, jakby go wcale nie było (kiedyś moja mama przejechała 5 km po Wawie na ręcznym i jej jedyne odczucia to "mułowaty ten twój focus...").
Ogólnie metoda na poślizg przednionapędówką jest taka: wchodzisz w zakręt na wysokich obrotach, powiedzmy na trójce. W momencie kiedy zaczynasz mocniej skręcać koła, gwałtownie puszczasz gaz. I dup* leci bokiem. Dlaczego? Przy dodawaniu gazu środek ciężkości przenosi się na tył samochodu, odciążając przednie koła, a dociążając tylne. Jeśli w zakręcie gwałtownie ujmiemy gazu, to odciążymy nagle tylne koła, które najnormalniej w świecie stracą przyczepność.
Można jeszcze poćwiczyć motyw z przyhamowywaniem lewą nogą. Jeśli jednocześnie dodajemy gazu i wciskamy hamulec, to tylne koła wpadną w lekki poślizg - oczywiście w skręcie.
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 07-05-2007, 10:19   

Tylko to hamowanie lewą nogą lepiej jest ćwiczyć na zamkniętym odcinku bez krawężników. Lewa noga przyzwyczajona do pedału sprzęgła może mieć problem z opanowaniem pedału hamulca.
 
 
PanPrezes 
Foczka :)


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2007, 12:33   

Ja ćwiczyłem na polu :) Ale faktycznie, lewa noga nie ma wyczucia...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo