Technika jazdy sportowej Pumą |
Autor |
Wiadomość |
INCIO
CKP & KFP LUBLIN
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 65 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-04-2005, 09:25 Technika jazdy sportowej Pumą
|
|
|
czołg napisał/a: | Słuchajcie, a do ilu obrotów kręcicie silnik przy zmianie biegów? I przy ilu obrotach puszczacie sprzęgło ? |
Ponieważ ja też kiedyś pytałem o to na czacie, proponuję utworzyć topic na ten temat. |
_________________ SZEROKIEJ DROGI Gość! Polecam wynajem i dzierżawa domen i stron internetowych.
|
Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 19:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
czołg [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2005, 09:33
|
|
|
Zatem ponawiam pytanie Do ilu obrotów kręcicie silnik przy zmianie biegów? I przy ilu obrotach puszczacie sprzęgło |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-04-2005, 10:50
|
|
|
Ja kręce do 5,5-6,0 tys., a podczas ścigania nie wysprzęglam do końca silnika, tylko zmieniam biegi na półsprzęgle nie odpuszczając gazu. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
czołg [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2005, 10:58
|
|
|
Jak rozumiem żywotność sprzęgiełka się wtedy trochę skraca ? |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-04-2005, 11:13
|
|
|
No pewnie tak, dlatego staram się nie dać sprowokować Ale w ten sposób uzyskuje się najlepsze przyspieszenie. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
czołg [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2005, 11:17
|
|
|
No cóż, takie życie Częste wycie, skraca życie (sprzęgiełka). Ale włąśnie przy 6 tys dopiero coś się w tym autku czuje:-) Kręcę do 3 tys to mnie polonezy biorą |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-04-2005, 11:59
|
|
|
Ja też staram sie autka nie katować, bo jak ma obroty około 4 tys. to biedactwo strasznie wyje... To normalne? |
|
|
|
|
czołg [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2005, 12:09
|
|
|
Tak Pusia, to normalne Gdyby to był samochód klasy wyższej i byłby lepiej wyciszony, nie byłoby wycia Ale ja to lubię nawet to wycie, jest zdecydowanie ciekawsze przy 5 tys obrotów niż przy 3.
Jechałem ostatnio z moim kumplem, który na codzień jeździ Omegą i dociągnąłęm autko do ponad 6 tys obrotów. Myślał, że odlatujemy Ciekawe jetem dopiero jak wyje Hondzia S2000 kiedy się ją kręci do 8 tys:) |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 22-04-2005, 12:44
|
|
|
Jak się z kimś ścigam to obroty ciągnę do około 6 tys.
Zmiana biegów na półsprzęgle.
Staram się nie schodzić poniżej 4 tys. obr. Poniżej 3 tys. auto nie ciągnie już tak fajnie. Ruszam z odcinki z około 3-4 tys. obr.
czołg napisał/a: | Kręcę do 3 tys to mnie polonezy biorą |
Bez przesady... nie jest tak źle |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 22-04-2005, 16:30
|
|
|
A ja nie patrzę na obroty i sprzęgło tylko się ścigam . Nie jestem w stanie opanować tylu rzeczy na raz .
PS. Półsprzęgło jest OK (od czasu do czasu) + ruszanie z 3 (ew. 4) tys. obrotów też jest OK . |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-04-2005, 16:49
|
|
|
Ja nawet nie wiem z ilu ruszam. "Na ucho" oceniam |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
Jacek
Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 22-04-2005, 19:25
|
|
|
Dla Ciekawych to obroty odcina przy ok. 6700-6800 obrotów, już wypróbowałem.
Jak się ścigam to na każdym biegu ciągnę do ok 5500-6000 obrotów, potem spada moment obrotowy i dalsze kręcenie silnika nie ma sensu |
Ostatnio zmieniony przez Jacek 22-04-2005, 21:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Danae
Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-04-2005, 21:05
|
|
|
Jacek napisał/a: | Dla Ciekawych to obroty odcina przy ok. 6700-6800 obrotów, już wypróbowałem.
Jak się ścigam to na każdym biegu ciąnę do ok 5500-6000 obrotów, potem spada moment obrotowy i dalsze kręcenie silnika nie ma sensu |
Pewnie tych ciekawych to za wiele nie ma Nam odcięło przy 6500 ale tylko ze dwa razy. |
_________________ https://rod-nekla.pl/ |
|
|
|
|
czarny
my precious
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: Warszawa - Piaseczno
|
Wysłany: 29-04-2005, 07:39
|
|
|
mi dokładnie przy 6300 |
_________________ powered by 215/40/17 Potenza |
|
|
|
|
Natali
Dołączyła: 19 Gru 2005 Posty: 282 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: 28-03-2007, 22:52
|
|
|
Ciekawy temat
Mam rozumiec,że na każdym biegu trzeba ciągnąc 5000-6000 obrotów żeby auto dobrze przyspieszało Z jakich obrotów najlepiej ruszac Zmiana biegów na półsprzegle nie jest wcale taka łatwa jak próbuje się ją opanowac |
_________________ POPRZEDNIO FORD PUMA 1.4 1999r
Nastepne..RENAULT MEGANE CABRIO 1.9 DCI 2006r
Obecnie Renaut Megane IIsport 2.0T |
|
|
|
|
|