| 
		Technika jazdy sportowej Pumą | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 INCIO  		  
		 
         CKP & KFP LUBLIN
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 65 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 09:25   Technika jazdy sportowej Pumą
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | czołg napisał/a: | 	 		  | Słuchajcie, a do ilu obrotów kręcicie silnik przy zmianie biegów? I przy ilu obrotach puszczacie sprzęgło ? | 	  
 
 
Ponieważ ja też kiedyś pytałem o to na czacie, proponuję utworzyć topic na ten temat. | 
             
						
				_________________ SZEROKIEJ DROGI Gość! Polecam wynajem i dzierżawa domen i stron internetowych.
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 19:56, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 czołg [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 09:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zatem ponawiam pytanie    Do ilu obrotów kręcicie silnik przy zmianie biegów? I przy ilu obrotach puszczacie sprzęgło | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 10:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja kręce do 5,5-6,0 tys., a podczas ścigania nie wysprzęglam do końca silnika, tylko zmieniam biegi na półsprzęgle nie odpuszczając gazu. | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 czołg [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 10:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak rozumiem żywotność sprzęgiełka się wtedy trochę skraca ?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 11:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No pewnie tak, dlatego staram się nie dać sprowokować    Ale w ten sposób uzyskuje się najlepsze przyspieszenie. | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 czołg [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 11:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No cóż, takie życie    Częste wycie, skraca życie    (sprzęgiełka). Ale włąśnie przy 6 tys dopiero coś się w tym autku czuje:-) Kręcę do 3 tys to mnie polonezy biorą    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pusia  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: India Yellow 
                  Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 11:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja też staram sie autka nie katować, bo jak ma obroty około 4 tys. to biedactwo strasznie wyje... To normalne? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 czołg [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 12:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak Pusia, to normalne    Gdyby to był samochód klasy wyższej i byłby lepiej wyciszony, nie byłoby wycia    Ale ja to lubię nawet to wycie, jest zdecydowanie ciekawsze przy 5 tys obrotów niż przy 3. 
 
 
Jechałem ostatnio z moim kumplem, który na codzień jeździ Omegą i dociągnąłęm autko do ponad 6 tys obrotów. Myślał, że odlatujemy    Ciekawe jetem dopiero jak wyje Hondzia S2000 kiedy się ją kręci do 8 tys:) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Passenger  		  
		 
          
                  Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 12:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak się z kimś ścigam to obroty ciągnę do około 6 tys. 
 
Zmiana biegów na półsprzęgle. 
 
Staram się nie schodzić poniżej 4 tys. obr. Poniżej 3 tys. auto nie ciągnie już tak fajnie. Ruszam z odcinki z około 3-4 tys. obr.
 
 
 	  | czołg napisał/a: | 	 		  | Kręcę do 3 tys to mnie polonezy biorą | 	  
 
Bez przesady...  nie jest tak źle    | 
             
						
				_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gaydek  		  
		 
         admin
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 16:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A ja nie patrzę na obroty i sprzęgło tylko się ścigam   . Nie jestem w stanie opanować tylu rzeczy na raz      .
 
 
PS. Półsprzęgło jest OK (od czasu do czasu) + ruszanie z 3 (ew. 4) tys. obrotów też jest OK   . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 16:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja nawet nie wiem z ilu ruszam. "Na ucho" oceniam    | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jacek  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 19:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dla Ciekawych to obroty odcina przy ok. 6700-6800 obrotów, już wypróbowałem.
 
Jak się ścigam to na każdym biegu ciągnę do ok 5500-6000 obrotów,  potem spada moment obrotowy i dalsze kręcenie silnika nie ma sensu    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Jacek 22-04-2005, 21:32, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Danae  		  
		 
          
  
                  Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2005, 21:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Jacek napisał/a: | 	 		  Dla Ciekawych to obroty odcina przy ok. 6700-6800 obrotów, już wypróbowałem.
 
Jak się ścigam to na każdym biegu ciąnę do ok 5500-6000 obrotów,  potem spada moment obrotowy i dalsze kręcenie silnika nie ma sensu    | 	  
 
Pewnie tych ciekawych to za wiele nie ma    Nam odcięło przy 6500     ale tylko ze dwa razy. | 
             
						
				_________________ https://rod-nekla.pl/ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 czarny  		  
		 
         my precious
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: Warszawa - Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-04-2005, 07:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mi dokładnie przy 6300 | 
             
						
				_________________ powered by 215/40/17 Potenza | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Natali  		  
		 
          
  
                  Dołączyła: 19 Gru 2005 Posty: 282 Skąd: Piotrków Tryb 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2007, 22:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ciekawy temat   
 
Mam rozumiec,że na każdym biegu trzeba ciągnąc 5000-6000 obrotów żeby auto dobrze przyspieszało    Z jakich obrotów najlepiej ruszac     Zmiana biegów na półsprzegle nie jest wcale taka łatwa jak próbuje się ją opanowac | 
             
						
				_________________ POPRZEDNIO FORD PUMA 1.4 1999r 
 
Nastepne..RENAULT MEGANE CABRIO 1.9 DCI 2006r
 
 
 
Obecnie Renaut Megane IIsport  2.0T | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |