Przesunięty przez: Gaydek 26-12-2006, 00:01		 | 
	
			Termostat | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Dietih  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-11-2005, 19:11   Termostat
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
Mam problem z chłodzeniem silnika. Wygląda to w ten sposób: po krótkiej jeździe gdy silnik powinien nagrzać sie już do normalnej temperatury wskaźnik temperatury dostaje nagle wigoru       i albo skacze szybko na czerwone pole albo faluje między środkowym zakresem a wzmiankowanym czerwonym polem.
 
żeby nie było to zbyt jasne i oczywiste     to dzis miałem do pokonania nieco dłuższy odcinek niż miasto i to był mus wiec zaryzykowałem jazde...jechałem bardzo oszczednie nie mówiąc juz o forsowaniu silnika...i wskaźnik ani na chwile nie wyszedł poza "bezpieczne" pole!
 
czy ktoś ma jakiś pomysł?!?myślę ze może to być termostat...a jesli tak to czy orientujecie sie czy naprawa jest skomplikowana?    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-12-2007, 22:19, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ksolk  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2005, 08:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Termostat właśnie jest od tego aby kontrolował temp. i załanczał chłodnice.sprawa nie skomplikowana ale nie znam kosztów. | 
             
						
				_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dietih  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2005, 12:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pytam czy jest to skompilkowane...bo podjechałem do Forda a tam pan po zbadaniu sprawy mówi mi i że to termostat i naprawa wyniesie 380PLN     bo cieknie jakaś obudowa termostatu...zastanowiło mnie to że w sumie NIE UBYWA mi płynu       więc wyciek jest...dziwnie nieprawdopodobny  poza tym gdy w kiedyś w escorcie wymieniałem term. wyniosło mnie to kilkadziesiąt PLN...no coż podjechałem do innego mechanika i wygląda na to że pan w ASO chciał mnie zrobic (lekko mówiąc) w balooona....bywa... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jacek  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 06 Mar 2005 Posty: 272 Skąd: Biłgoraj 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2005, 12:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja mam jutro w Lublinie odebrać termostat do mojej Pumki     Jak odbiore to powiem Ci ile to kosztuje    | 
             
						
				_________________ www.nieruchomosciwysocki.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dietih  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2005, 13:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jacek, właśnie znalazłem w necie coś co może i  Ciebie zainteresować...chociaż jeśli dobrze rozumiem dla Ciebie to już "musztarda po obiedzie"     ale dla porównania...
 
http://www.ford.sklep.pl/...n,176672,0.html 
 
 
P.S. Jacek, mógłbyś napisać czy w Twojej Bryczce objawy były takie jak u mnie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-11-2005, 01:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | o ile dobrze pamietam przy zimnym silniku nie jest od poczatku wlaczany pelen obieg wody tylko czesciowy, zeby silnik szybciej osiagnal wlasciwa temperature pracy. moze zawor od tego cuda jest niesprawny. | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rathi  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-11-2005, 15:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Za wymiane termostatu w ASO zaplacilem kolo 400 zl.
 
Tyle, ze wczesniej wzieli Pumke na komputer (~200 zl), bo nie bylo wiadomo czy to na pewno termostat.
 
Cena samego termostatu to bylo jakies 80-90 zl. | 
             
						
				_________________ Robert z Krakowa
 
http://dragonus.pl/
 
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dietih  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-11-2005, 19:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to posłuchaj Rathi! 
 
Dzis już, nauczony doświadczeniami minionego weekendu wiem, że aby zdiagnozować usterkę termostatu (bez podłączania do kompa    ) wystarczy dotknąć chłodnice (lub nawet rure do niej) -jeśli silnik się bardzo nagrzewa a chłodnica jest zimna to znaczy termostat nie otwiera tzw. dużego obiegu "wody" czyli przez chłodnice, co w efekcie sprawia, że wiatraczek nie może zacząć chłodzić chłodnicy bo ta nie wymaga chłodzenia co "stwierdza" czujnik     
 
jeśli natomiast silnik jest niedogrzany to znaczy że termostat ma cały czas otwarty duży obieg wody i nie zamyka go mimo, że temperatura tego wymaga!
 
może to trochę zagmatwałem ...ale co ja przeszedłem żeby posiąść tę wiedzę    
 
a dziele się nią pro publico bono (znaczy się dla przestrogi klubowiczów)
 
...i najistotniejsze
 
...termostat kosztuje 32PLN    
 
pozdrawiam wszystkich ze sprawnymi termostatami     | 
             
						
				_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012 
 
była  Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
 
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
 
www.psycholog-lublin.com.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rathi  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-11-2005, 22:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mnie tego nie musisz mowic.
 
Moje auto stalo u mechanika caly dzien.
 
I wg niego termostat byl sprawny.
 
Bo wszystko dzialalo jak trzeba.
 
Ale tylko za pierwszym razem. Pozniej cos dziwnego sie dzialo i nie dzialalo.
 
I mechanik nie byl w stanie powiedziec co jest nie tak, bo wygladalo na to, ze termostat dziala wzorcowo.
 
A (prawdopodobnie) nie dzialal. Bo po tym jak w ASO go wymienili, to wszystko jest w porzadku. | 
             
						
				_________________ Robert z Krakowa
 
http://dragonus.pl/
 
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł  		  
		 
         ---------------
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 745 Skąd: HollyŁódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-11-2005, 11:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja wymienilem w piatek termostat koszt termostatu 30 zl wymiany cale 10 zl no i plus plyn chlodniczy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dietih  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-11-2005, 11:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Paweł napisał/a: | 	 		  | no i plus plyn chlodniczy | 	  
 
 
A propos Paweł -jaki płyn wlałeś? koncentrat forda? | 
             
						
				_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012 
 
była  Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
 
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
 
www.psycholog-lublin.com.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł  		  
		 
         ---------------
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 745 Skąd: HollyŁódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-11-2005, 02:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dokladnie ci nie jestem w stanie powiedziec ale na 100% byl to koncetrat tylko niewiem jaki .Z tego co wiem mozna wlewac wszystkie mieszalne ,ktore nie maja nic wspolnego z borygo | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartolomeo  		  
		 
         night rider
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-05-2007, 12:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Już od jakiegoś czasu mam pewien problem. Bardzo mocno nagrzewa mi się silnik, zrobie jakieś 20 km, nie żeby agresywną jazdą, normalną i bez klimy. Temperatura wskakuje na pole czerwone, oczywiście włącza się wentylator. Czasem schłodzi silnik poniżej czerwonego pola, czasem nie i jest na końcu czerwonego pola (wentylator cały czas chodzi). Gdy otworze maske jest bardzo gorący, ze zbiornika płynu chłądzącego słychać jak syczy. A gdy wyłączam silnik to wentylator powinien dalej chodzić? bo mi się wyłącza. Płynu mam dosyć, i jest dobry bo sprawdzał koleś na akcji Forda. | 
             
						
				_________________ Mój zwierzak    --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-05-2007, 13:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Załączają się oba biegi dmuchawy, czy tylko drugi?
 
Tak na wstępie - sprawdz rezystor dmuchawy (uszkodzenie powinno być widoczne gołym okiem), jest na dole przy wiatraku od strony silnika.
 
Może też być problem z termostatem. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bartolomeo  		  
		 
         night rider
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-05-2007, 13:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Opoya napisał/a: | 	 		  | Załączają się oba biegi dmuchawy, czy tylko drugi?  | 	  
 
Tzn? szybki i szybszy? Czasem słysze jak by dmuchawa zwolniła trochę ale dmucha 
 
 
nadal 	  | Opoya napisał/a: | 	 		  sprawdz rezystor dmuchawy (uszkodzenie powinno być 
 
widoczne gołym okiem | 	  
 
tzn jak to powinno wyglądać? zaraz pójde zobaczyć, więc czego powinienem sie spodziewać? | 
             
						
				_________________ Mój zwierzak    --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |