Przesunięty przez: Gaydek 08-01-2013, 15:39		 | 
	
			Instrukcja czyszczenia przepływomierza | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 jamaan [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojteks  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2010, 07:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Taki drobny szczegół! Drucik/blaszka trzymająca wtyczkę jest tak zbudowana że wystarczy ją docisnąć podczas wyciągania wtyczki. Nie trzeba jaj żadnym śrubokrętem wyważać/wypinać czy coś takiego! Ale jak nadmieniłem to tylko takie szczegół! Ja do czyszczenia drucików zazwyczaj stosuję też pałeczki do uszu ale namoczone izopropanolem lub denaturatem. Pozdro | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jamaan [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2010, 07:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wojteks napisał/a: | 	 		  | Drucik/blaszka trzymająca wtyczkę jest tak zbudowana że wystarczy ją docisnąć podczas wyciągania wtyczki.  | 	  
 
 
Tak to będzie lepszy sposób. Problem miałem taki, że tą wtyczkę słabo widać. W końcu przez jakiś otwór udało mi się dojrzeć ten drucik więc go po prostu wypchałem i wtyczka puściła. 
 
 
Ogólnie po to właśnie wrzuciłem ten opis ze zdjęciami. Cała ta zabawa to niby łatwizna ale jak się coś robi pierwszy raz i nie wie dokładnie jak, to się niepotrzebnie mnóstwo czasu traci na takie pierdoły. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojteks  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2010, 07:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zgadzam się  tobą. Ogólnie ciekawy materiał, na pewno się komuś przyda    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuban [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-09-2010, 21:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nam bardzo pomogl ten temat.Od jakiegos czasu mielismy problemy z moca,przespieszeniam.Obstawialem filtr paliwa,albo zle zalorzony pasek rozrzadu montowany nie dawno.Mialem jechac do forda w celu sprawdzenia paska,ale dobrze,ze przeczytalem temat.Rewelacja,po tym czyszczeniu.Auto znowu sie odpycha i kreci wysoko.Polecam wszystkim ten sposob i ciesze sie,ze jest to forum.pozdro. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Opoya 21-09-2010, 22:23, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Damianos  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 269 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-09-2010, 08:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a dawałeś coś na patyczek do uszu, czy bez niczego?
 
 
ja kiedyś w escorcie czyściłem w benzynie ekstracyjnej i to pędzelkiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ar2r  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Medium Steel Blue 
                  Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 175 Skąd: Brzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-09-2010, 14:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Damianos napisał/a: | 	 		  | a dawałeś coś na patyczek do uszu, czy bez niczego?  | 	  
 
Najlepiej czyścić izopropanolem jak pisał wojteks luz zwykłym spirytusem spożywczym.W żadnym wypadku nie powinno się używać środków typu WD-40 lub podobnych,oraz np.spirytusu salicylowego-pozostawiają po sobie osad.A do czyszczenia najlepszy jest chyba delikatny pędzelek.Sam przepływomierz montować dopiero po całkowitym wyschnięciu środka czyszczącego. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cobraswiecie  		  
		 
         CSW Kuj-Pom
  
  
                  Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-10-2010, 09:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bardzo precyzyjny opis.Wyczyściłem i auto buja się o wiele lepiej.Czuć tą moc dopiero:). | 
             
						
				_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
 
Moja Pumka:
 
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Damianos  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 269 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-10-2010, 16:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jeszcze szybki question
 
 
czy napewno trzeba odłączyć klemę + a nie przypadkiem najpierw -, czy obojętnie który można do resetu ?
 
 
w escorcie o ile pamietam to do zresetowania kompa zalecano żeby odłączyć - | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 audart  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-10-2010, 16:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cóż za pytanie...    Damianos,  jak nie wiesz którą to odłącz obie    W celu zresetowania komputera wystarczy odłączyć klemę + . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ognisty  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 325 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-10-2010, 21:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | audart napisał/a: | 	 		  | W celu zresetowania komputera wystarczy odłączyć klemę + . | 	  
 
 
Klemę "-" 
 
 
Rozmawiałem na ten temat z mechanikiem i odradzał mi czyszczenie przepływomierza w taki sposób. Wystarczy w całości go przedmuchać i nie trzeba go rozbierać, ponieważ te dwa druciki widać przy całej części. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cobraswiecie  		  
		 
         CSW Kuj-Pom
  
  
                  Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-10-2010, 05:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak to niby przedmuchać?Robiłem tak już kiedyś i ledwo co się poprawiło ale widząć jak ktoś to robił spróbowałem z opisu.Te dwa małe druciki były od osadu i nie da tego wydmuchać tylko tak jak napisane wyczyścić pędzelkiem.    | 
             
						
				_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
 
Moja Pumka:
 
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 audart  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-10-2010, 09:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ognisty,  powiedz mechanikowi żeby tak zrobił    powodzenia    dmuchanie nic nie daje to jest przyklejony osad więc w ruch idzie patyczek do uszu, nitro i czyścimy. Nawet samym patyczkiem jak potrzesz to nic nie da a co tu dopiero mówić o powietrzu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ognisty  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 325 Skąd: Żory 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 damian  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 10 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-01-2011, 18:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               obawiał, albo to taki mechanik, co nie miał torxa z dziurką      ja też nie miałem, musiałem nawiercać dziurkę, ale warto było, druciki były czarne     nie miało to prawa dobrze działać. dzięki za opis     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |