| 
		Puma sprawdzona programem FORScan i dziwny błąd | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 pablix  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2013, 18:44   Puma sprawdzona programem FORScan i dziwny błąd
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć,
 
Dzisiaj z ciekawości podłączyłem do swojej pumy interfejs OBDII i zapuściłem kilka skanów programem FORScan - na każdym teście (podczas pracy silnika i na "postoju") pokazywał ten sam błąd (coś z sondą lambda):
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  (OK) [19:17:23.794] Key On Engine Off On Demand Self-Test has been started
 
(WARN) [19:17:34.466] Test completed, found DTCs: P0135
 
===DTC P0135===
 
Code: P0135 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego %%h(HO2SHTR11)(115BC).
 
 
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
 
 
Szczegóły kodów usterek
 
 
Usterka w obwodzie elementu grzejnego %%h(HO2SHTR11)(115BC).
 
 
Przyczyn_ tego kodu %%h(DTC)(FA18) mo_e by_:
 
 
Zwarcie obwodu nagrzewnicy (elementu grzejnego) z %%h(VBATT)(F1CA).
 
 
Zwarcie z masą
 
 
Przerwa w obwodzie | 	  
 
 
czy jest się czym martwić? nie znam się na tym za bardzo a ew. wizytę u mechanika wolałbym poprzeć jakimiś dowodami    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2013, 19:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Prawdopodobnie masz sondę lambda uszkodzoną, a raczej jej grzałkę    Możesz to sprawdzić na całkowicie zimnym silniku (najlepiej po nocy), podłączyć się ponownie ELM'em, w ForScan włączyć wykresy, dodać ramkę z napięciem na sondzie lambda, uruchomić silnik i obserwować czy w ramce pojawia się jakieś napięcie od 0 do 1V    Jeśli napięcie pojawia się dopiero po nagrzaniu silnika to grzałka jest uszkodzona lub jej zasilanie, do sprawdzenia dwa przewody (białe lub szare, w każdym razie oba będą w tym samym kolorze) przy wtyczce. Powinno się na nich pojawić napięcie z akumulatora po uruchomieniu silnika. 
 
Sonda lambda działa prawidłowo dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, przy zimnym silniku pomaga jej w tym właśnie grzałka. Niestety jest integralnym elementem sondy, jeśli padła to cała sonda jest do wymiany    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablix  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2013, 19:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzięki za odpowiedź   
 
 
jeśli dobrze pamiętam to jakiś testów nie chciał mi przeprowadzić bez nagrzanego silnika.. ale spróbuję wg. Twojej rady jutro z rana   
 
 
a tak w razie czego  - według schematu udostępnionego przez Opoya w innym temacie: (http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7079)
 
 
  
 
 
 
chyba z wymianą nie powinno być większego problemu? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2013, 19:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Potrzebny jest taki specjalny klucz, ale lepiej oddaj auto do mechanika, niech się sam męczy bo to wredne ustrojstwo i lubi się ukręcić, a wtedy są problemy    Ważna sprawa, jeśli okaże się że jednak sonda jest walnięta to nie kupuj chińszczyzny z allegro za 100 zł bo podziała może góra rok, a potrafi uszkodzić katalizator. Dołóż drugą stówkę i kup NGK, Boscha itp    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablix  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2013, 19:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dukes napisał/a: | 	 		  (...) nie kupuj chińszczyzny z allegro za 100 zł bo podziała może góra rok, a potrafi uszkodzić katalizator. Dołóż drugą stówkę i kup NGK, Boscha itp    | 	  
 
 
no własnie tego się obawiałem.. bosch z tego co widzę na allegro stoi po ok 300 zł    
 
no cóż, będzie trzeba w razie czego rozbić świnkę skarbonkę.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 trojan6  		  
		 
         Alfa Romeo GT 1.8TS
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2013, 21:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wymieniałem u siebie sondę 3 razy, w tym była Bosch, a i tak wróciłem do starej - oryginalnej. Kup oryginał..
 
Tylko z daleka od Wonga itp    | 
             
						
				_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablix  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2013, 06:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | trojan6 napisał/a: | 	 		  Tylko z daleka od Wonga itp    | 	  
 
Od razu mi się skojarzyło z firmą pożyczkową   
 
 
Ciekawi mnie jedno, dlaczego oryginał jest tańszy np. od Boscha ? 
 
a tak swoją szosą, czy sonda ta nie powinna znajdować się też gdzieś przy układzie wydechowym, czy jest tylko jedna przy silniku    ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2013, 06:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | o ile się nie mylę to w starszym silniku o oznaczeniu MHA jest jedna sonda na kolektorze, w nowszym MHB są dwie, ta druga jest dalej na układzie wydechowym - jak jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablix  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2013, 06:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dukes: właśnie zrobiłem pomiar na zimnym silniku:
 
(pierwsza kolumna od lewej 2 ostatnie wartości to lambda. 
 
  
 
 
Wartości od samego początku były w zakresie 0.2 - 0.42, na drugim czujniku (o ile jest) cały czas 0.0. Jeśli wierzyć Forscan'owi to czujnik z oznaczeniem 02S11 to ten czujnik przy silniku natomiast 02S12 powinien być przy katalizatorze gdzieś.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2013, 07:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | I w czasie jazdy nie wzrosło ponad 0,42V? | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablix  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2013, 07:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w czasie jazdy niestety nie mogłem tego sprawdzić dzisiaj... | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gaydek 13-08-2013, 10:03, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2013, 07:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niedogrzana sonda może taki wynik pokazywać na postoju bez wcisnietego gazu. Ale jak się mocno rozgrzeje spalinami to powinno być już ok o ile jest sprawna.
 
 
A oryginał tańszy od Boscha dlatego że to są ceny wyprzedazowe, brałem u nich 3 sondy i nie miałem problemów z ich działaniem | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablix  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2013, 07:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Własnie sobie odtworzyłem wczorajszy test na rozgrzanym silniku (przy temperaturze normalnej pracy) i maksymalna wartość to 0.64V, test trwał 3min, a przez ostatnie 1.5min wartość spadła do 0.43V - 0.45V | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2013, 08:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               deejay ma rację, do września 2000 w Pumach montowali silnik MHA z jedną sondą lambda. Ja mam stety lub niestety MHB z dwoma, ale na razie z sondami jest spokój (odpukać)   .
 
 
Wracając do tematu, a sprawdzałeś miernikiem czy grzanie sondy działa podpinając się pod jej przewody? Być może nie tyle sonda jest uszkodzona co przewody lub styki w złączu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |