| 
		Wysoka temperatura. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 D@niel  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 38 Skąd: Ropczyce 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 20-05-2015, 07:02   Wysoka temperatura.
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
 
Mam taki problem z moim autkiem że przegrzewa mi się silnik.
 
 
Silnik to 1.7
 
 
To przegrzewanie następuje tylko jak go obciążę lub wkręcę na wysokie obroty to wskazówka szybko idzie na czerwone pole i włącza się wiatrak , jak powrócę do niskich obrotów to temperatura spada do normy.
 
 
Przy spokojnej jeździe temperatura na wskaźniku jest książkowa. 
 
 
Wymieniłem już termostat i dalej to samo.
 
 
Jak włączę ogrzewanie na max to temperatura spada.
 
 
Dodam że nie ubyło mi oleju ani płynu chłodzącego, autko nie kopci...... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puman  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-05-2015, 20:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdź ile masz stopni w zbiorniczku jak zagrzejesz silnik. Sposób najprostszy i najtańszy to spuścić płyn, rozmontować węża np przy chłodnicy i zaworze nagrzewnicy. Przepłukać pod ciśnieniem w każdym kierunku. Poskładać i wlać z powrotem płyn. Na pewno zauważysz poprawę sytuacji. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 D@niel  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 38 Skąd: Ropczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-05-2015, 12:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przepłukałem te węże i chłodnice i dalej to samo to zmieniłem termostat na rozogniał i dalej nic się nie zmieniło i się grzeje... już nie wiem w czym problem... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-05-2015, 18:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | pompa wody | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zygiboos  		  
		 
         Obecnie: ST220 i Cougar
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-05-2015, 22:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A zobacz jeszcze czy masz oba biegi wiatraka. Ja miałem uszkodzone jedno połączenie i załączał się tylko drugi bieg jak już było gorąco. Powył troszkę, ale wyłączał się zanim zszedł do normy i znów po chwili wył. | 
             
						
				_________________
  
 
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-05-2015, 23:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moja luźna dywagacja! 
 
Masz pewność, że to faktyczne przegrzanie, a nie błędne wskazanie wzrostu temperatury ? Sugeruję ELM 327, darmowy FOrScan i sprawdzić na postoju wzrost temp czujnika temperatury chłodzącej (ECT). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-05-2015, 23:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak czujnik jest walniety tez bedzie głupoty pokazywać. ja stawiam na uszkodzoną pompe wody. nie wyrabia na wysokich obrotach a daje rady przy niskich. chodzi o wiatrak na pompie. a jak z wężami wszystkie gorące? i jest ciepłe powietrze w kabinie oraz czy chłodnica zimna czy gorąca? | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 D@niel  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 38 Skąd: Ropczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2015, 08:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pompa wody była miesiąc temu wymieniana wraz z rozrządem.
 
Oba biegi wiatraka działają czujnik raczej dobry bo po płukaniu zalałem zwykłą wodę i się gotowała,
 
Dzis pojadę do mechanika i po siedzimy razem, może coś wymyślimy. 
 
 
[ Dodano: 23-05-2015, 19:59 ]
 
Byłem u mechanika i dalej nie mam pojęcia co to może być, auto u niego stoi i w poniedziałek będzie szukać jeszcze ...
 
 
Może być to wina uszkodzonego silnika ? uszczelni pod głowicą ? jak tak to jak to sprawdzić ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2015, 20:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A sprawdzałeś czy chłodnica jest tak samo gorąca na całej powierzchni? 
 
Kupiłeś pompę z plastikowym wirnikiem? Bo to, że nowa to nie znaczy, że nie jest walnięta    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Kania  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Amparo Blue 
                  Dołączyła: 04 Lip 2014 Posty: 199 Skąd: Siemianowice Śląskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2015, 21:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie było to samo. Podobno przeczyścili wszystko i działa. Nie wymieniałam nic bo nie miałam kasy... | 
             
						
				_________________ Śląska grupo łączmy się! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 D@niel  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 38 Skąd: Ropczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2015, 21:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pompa jest sprawna pompuje płyn chłodzący.
 
 
Chłodnica była płukana, cała jest ciepła.
 
Obawiam się ze to może być coś z silnikiem.
 
 
Jak jadę na wysokich obrotach i zmienię bieg na 5 to wtedy temp się podnosi, ale płyn i olej jest dobry.
 
nie mam ubytków w płynie jak i oleju silnikowym.
 
 
Wszystko było dobrze z silnikiem do czasu jak wyprzedzałem pewne auto i dałem na 2 bieg i mocno po gazie i za parę minut temperatura była bardzo wysoka, nie wiem czy nie uszkodziło mi silnika. 
 
 
[ Dodano: 23-05-2015, 22:09 ]
 
Cały układ był czyszczony i dalej to samo. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puman  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2015, 22:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy mierzyłeś temperaturę termometrem w zbiorniczku? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 D@niel  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 38 Skąd: Ropczyce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-05-2015, 09:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jutro sprawdzę, ale jak zalałem wodę to aż się gotowała a wentylator szybko się kręcił. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Beata  		  
		 
         BUNIA  :)
  
                  Silnik Pumy: 1.6 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 17 Cze 2013 Posty: 179 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-05-2015, 10:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie chcę cię martwić ale może to wskazywać na uszczelkę pod głowicą | 
             
						
				_________________ bo babcia ma zawsze rację    i już | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-05-2015, 14:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zacytuje sam siebie.
 
 	  | markko napisał/a: | 	 		  |  jest ciepłe powietrze w kabinie  | 	 
  | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez markko 24-05-2015, 16:35, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |